9 خوراکی خطرناک

خوراکی های بسیار متنوعی وجود دارد، اما هر خوراکی برای ما مفید نیست و شاید آن خوراکی خطرناک باشد و سلامت ما را تهدید کند پس باید دقت زیادی در انتخاب و خرید آنها داشته باشیم.

بعضی از خوراکی ها و غذاها برای سلامتی ضرر دارد و می‌تواند به بدن آسیب برساند. مصرف زیاد آنها سلامتی را به خطر می‌اندازد. اگر به میزان زیادی از آنها مصرف شود باعث ایجاد بیماری می‌شود.

برخی از خوراکی ها به علت وجود سم در آنها می‌تواند باعث مرگ شود. برای داشتن عمر طولانی، سلامت جسمانی بسیار مهم است پس لازم است که در انتخاب خوراکی دقت بسیاری داشته باشید. اکنون با چند خوراکی خطرناک آشنا می‌شوید.

انواع خوراکی های خطرناک که با مصرف زیاد آنها سلامتی خود را به خطر می‌اندازید :

جگر چرب

کشور فرانسه یکی از بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده این خوراک است. یکی از گران قیمت ترین غذاها در دنیا خوراک جگر چرب است که برای تهیه آن از روش زجر آوری استفاده می‌کنند.

اول به اردک ها و غازها به اجبار غذا می‎‌دهند، که یکی از این نوع غذاها ذرت می‌باشد که دارای نشاسته زیادی است. ذرت ها را داخل آب داغ می‌گذارند تا حسابی نرم شود و به اجبار آن را به داخل دهان پرندگان میریزند تا به بیماری کبد چرب مبتلا شوند و سپس آنها را در قفس های تنگ می‌گذارند تا بمیرند.

این خوراک به دلیل چربی زیادی که دارد از آن به عنوان چاشنی یا غذای اصلی استفاده می‌شود.

خوراکی خطرناک

جگر اردک

بادام تلخ

یکی از مغزهای مغذی که فواید زیادی دارد بادام تلخ است. این مغز به دلیل اینکه دارای مواد شیمیایی و سمی است، مزه تلخی دارد.

بادام تلخ خواص بسیاری دارد، طبع آن گرم و خشک است که باعث شده انواع خلط ها را پاک کند ولی بادام برای معده سنگین است و استفاده زیاد آن خوب نیست.

با توجه به سن افراد خوردن بیش از حد آن باعث مرگ می‌شود که مصرف 7 تا 10 عدد برای کودکان موجب مرگ آنها می‌شود و برای افرادی که سن بالایی دارند مصرف 12 تا 50 عدد بادام تلخ باعث مسموم شدن و حتی مرگ آنها می‌شود و همچنین خوردن 4 تا 5 بادام تلخ منجر به حالت تهوع _ گیجی و کرامپ می‌شود.

روغن پالم

یکی از ارزان ترین روغن ها در جهان، که یک سوم روغن گیاهی را تشکیل می‌دهد، روغن پالم می‌باشد. یکی از متداول ترین بحث هایی که درباره این روغن وجود دارد این است که مزیت‌های مختلفی برای سلامتی دارد و از طرف دیگر، ممکن است برای سلامت قلب مضر باشد.

روغن پالم از میوه درختان نخل‌ روغنی به دست می‌آید. روغن پالم به خاطر داشتن بتاکاروتن رنگ آن نارنجی مایل به قرمز است.

با توجه به تحقیقات انجام شده متخصص های داخلی و خارجی گفته اند که مصرف زیاد روغن پالم باعث افزایش کلسترول بد خون شده و باعث گرفتگی رگ ها می‌‌شود و در نهایت منجر به سکته قلبی و مرگ می‌شود و جزء خوراکی خطرناک می‌باشد.

خوراکی خطرناک

گیاه روغن پالم

سیب زمینی‌های سبز

علت سبز شدن سیب زمینی قرار گرفتن آنها به مدت طولانی در زیر نور خورشید بوده و ناشی از تشکیل کلروفیل در آن است. کلروفیل تقریبا در بیشتر سبزیجات وجود دارد.

با تشکیل کلروفیل و قرار گرفتن آن در زیر نور خورشید باعث می‌شود که یک ترکیب سمی ساخته شود که به آن آلکالوئید می‌گویند.زمانی که سبزی به داخل سیب زمینی نفوذ کند باید از مصرف آن خودداری کرد.

سیب زمینی های سبز رنگ دارای مواد سمی می‌باشد که برای سلامتی ضرر دارد. با قرار دادن سیب زمینی ها در مکان سرد و تاریک می‌توانید از سبز شدن آنها جلوگیری کنید.

ذرت بوداده در مایکروویو

پاپ کورن (ذرت بوداده) خوراکی بسیار لذت بخش در هنگام دیدن فیلم است. ذرت ها در کیسه‌ های کاغذی وجود دارند که با قرار دادن آن در مایکروویو به پاپ کورن تبدیل می‌شوند.

مواد شیمیایی در بسته بندی آنها وجود دارد که وقتی حرارت می‌بینند به پاپ کورن می‌رسد و باعث ایجاد بیماری از جمله سرطان ریه می‌شود.

یک ماده شیمیایی که برای طعم دادن به پاپ کورن استفاده می‌شود دی اکتیل هست، اگر مدت زیادی این ماده در ریه بماند باعث ایجاد بیماری های ریوی می‌شود. علائم این بیماری : خس خس سینه و تنگی نفس می‌باشد.

نمک

یکی از مهمترین مواد برای سوخت ساز در بدن نمک است، که باعث انتقال پیام عصبی و عملکرد درست عضلات می‌شود. نمک جزء ترکیبات غیر معدنی می‌باشد که دارای کربن و هیدروژن نیست.

نمک باعث تشنه شدن شما می‌شود و همچنین برای اینکه غذا خوشمزه باشد مقدار کمی نمک در آن مهم است. مصرف زیاد آن خطرناک می‌باشد. سازمان بهداشت جهانی مصرف نمک در روز را پنج گرم توصیه می‌کند. مصرف زیاد نمک باعث بالا رفتن فشار _ ناراحتی های معده می‌شود.

 خوراکی خطرناک بارنگ‌ مصنوعی

در صنایع غذایی و تهیه بستنی _ پاستیل _ آبمیوه و .. از رنگ های خوراکی مصنوعی استفاده می‌شود که این رنگ ها جزء ترکیبات شیمیایی هم هستند.

اگر به میزان لازم استفاده شود هیچ ضرری برای سلامت بدن ندارد. به رنگ هایی که در طبیعت وجود ندارد و از قطران زغال سنگ به دست می‌آید را رنگ مصنوعی می‌گویند.

این رنگ های خوراکی باعث به وجود آمدن بیماری می‌شود که شامل : سرطان _ سردرد _ آلرژی _ بیش فعالی _ اختلال در متابولیسم _ کاهش گلبول سفید _ کم شدن ضریب هوشی می‌باشد.

برنج مانده

گاهی اوقات با اضافه آمدن برنج پخته شده، افراد آن را برای وعده‌ای دیگر نگهداری می‌کنند که این کار یک اشتباه بزرگ است چرا که سلامتی را به خطر می‌اندازد.

وقتی برنج پخته شده مدتی در فضای آزاد باشد باکتری باسیلوس در آن رشد می‌کند که بسیار خطرناک است. با مصرف مجدد آن عوارضی مثل تهوع _ اسهال شدید و گرفتگی عضلات در افراد ظاهر می‌شود. پس می‌توان نتیجه گرفت که برنج مانده یک خوراکی خطرناک است که باعث آسیب رساندن به بدن می‌شود.

 

مرکز پرستاری زی با مهر

مرکز مراقبت پرستاری در منزل زی با مهر دارای مجوز رسمی از وزرارت بهداشت و با بهره گیری از پرستاران متخصص، کارآزموده و با سابقه، بصورت 24 ساعت شبانه روز در تمامی روزهای سال و ایام تعطیل، در خدمت شما عزیزان می باشد. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات پرستار سالمند ، پرستار کودک ، مراقبت از سالمند ، پرستار کرونا ، پرستار معلول ، پرستار بیمار، پرستار ارزان،  پرستار روزانه، پرستار شبانه روزی ، تزریقات، اعزام پزشک و اطلاع از دستمزد پرستار در منزل و دریافت قیمت دستگاه اکسیژن ساز با ما در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید. تلفن تماس و مشاوره رایگان: ۰۲۱۶۶۵۸۱۸۳۳ الی 5

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *