واکسن کرونا برای کودکان و عوارض واکسن کرونا برای بچه ها

مزیت واکسن کرونا برای کودکان

چند سالی است که بیماری کرونا جهان را درگیر کرده است. با همه گیری این بیماری و فوت افراد زیادی از مردم جهان، تمام کشورها را به فکر ساختن واکسن، آن هم واکسن کرونا برای کودکان انداخت.

شما و پرستار کودک باید بدانید از آنجا که کودکان بیشتر در معرض مبتلا به این بیماری هستند و مراقبت از آن‌ها از حساسیت بیشتری برخوردار است، واکسن برای کودکان اهمیت بیشتری دارد.

سازمان بهداشت جهانی برای پیشگیری از سرایت بیماری کرونا همچنین مرگ‌ومیر کودکان واکسینه شدن افراد خصوصا کودکان و سالمندان را در اولویت برنامه‌ی خود قرار داد.

واکسن کرونا برای کودکان
برخی از افراد در مقابل واکسینه شدن مقاومت زیادی از خود نشان می دهند. این افراد از عوارض واکسن برای کودکان خصوصا سن 5 الی 11 سال نگران هستند.

متخصصان عقیده دارند که نگرانی خانواده‌ها بابت تزریق واکسن کرونا برای کودکان بی‌مورد است. در شرایط پیش آمده که بیماری کرونا کودکان را تهدید می کند بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری تزریق واکسن کرونا است.

در طول سالیان سال از گذشته تا به امروز علم پزشکی ثابت کرده است که واکسن‌ها مهم ترین عامل حفاظت از کودکان در مقابل بیماری‌هاست. در این محتوا قصد از مرکز پرستاری زی با مهر داریم عوارض واکسن کرونا برای کودکان را بیان کنیم و علت تزریق واکسن کرونا برای بچه ها را توضیح دهیم.

آیا عوارضی در تزریق واکسن کرونا برای کودکان وجود دارد؟

همان طور که در جریان هستید حدود سه سال از شیوع بیماری کرونا در جهان می گذرد. کشورها مراحل مختلف و انواع جهش یافته از این بیماری را پشت سر گذاشته اند.

اکنون مدت‌هاست که اقدام به تهیه واکسن در گروه های سنی مختلف به خصوص واکسن کرونا برای بچه ها کرده‌اند. درست است که کودکانی که به کرونا دچار می‌شوند بیماری خفیفی دارند ولی آن ها این بیماری را به دیگران منتقل می کنند.

زدن ماسک برای کودکان دشوار است زیرا آن ها خطرات ابتلا به بیماری را نمی دانند. بنابراین خطرات بیشتری کودکان را تهدید می کند. در بیماری کرونا از نوع امیکرون میزان مبتلایان به بیماری در کودکان بیشتر است.

واکسن کرونا برای کودکان
بیشتر داروها عوارض جانبی دارند که بر روی آن‌ها نوشته شده است و ممکن است در هر فردی تفاوت داشته باشد. بیشتر متخصصان براین باور هستند واکسن کرونا برای کودکان عوارض بسیار خفیفی مثل سردرد و بی‌حالی دارد.

عوارض موضعی که ظرف چند روز برطرف می شود. این عوارض ممکن است در بازوی محل تزریق قرمزی، درد و ورم ایجاد کند.

در بدن هم عوارضی مثل تب و لرز، اسهال و حالت تهوع، خستگی و سردرد، درد عضلات به وجود می آید که در دزهای اول با دوم متفاوت است در برخی کودکان این عوارض به صورت حساس شدن غدد لنفاوی در ناحیه ی گردن و زیر بغل می شود.

در طول مدتی که کودکان واکسینه می شوند هیچ گونه جای نگرانی وجود ندارد.

علت تزریق واکسن کرونا در کودکان

شیوع بیماری کرونا با جهش های مختلف از نوع پر خطر آن منجر به فوت کودکان زیادی شده است. لذا وزارت بهداشت را به فکر تزریق واکسن کرونا برای کودکان انداخت آن‌ها گروه کودکان را به دلیل فعالیت و رفت‌وآمد اجتماعی در خطر دیدند.

آن ها اقدام به تزریق واکسن در کودکان 5 تا 11 سال کردند. واکسن کرونا برای کودکان دزهای مختلفی دارد که هر دز باعث می شود بدن در مقابل بیماری ایمن تر شود. در اینجا به چند مورد از دلایلی که کودکان باید واکسینه شوند می پردازیم.

یکی از مهم ترین علت برای تزریق واکسن کرونا برای کودکان می توان به سلامت کلی بدن آن‌ها اشاره کرد. وقتی واکسن کرونا تزریق شود بدن در مقابل بیماری ایمن می شود.

از دیگر علت تزریق واکسن کرونا برای کودکان قطع شدن زنجیره ی این بیماری خطرناک است. هنگامی که کودکان بیمار می شوند اعضای خانواده و افرادی که در محیط اطراف آن‌ها هستند به سرعت بیمار می شوند.

درنتیجه می توان مهم ترین علت تزریق واکسن برای بچه ها را آسودگی خاطر خانواده ها دانست زیرا وقتی کودک واکسینه می شود نگرانی خانواده نیز برطرف می گردد.

واکسن کرونا بهترین راهکار

در حال حاضر بهترین راهکار برای کاهش بیماری کرونا تزریق واکسن کرونا برای کودکان است زیرا گروه سنی 5 تا 11 سال گروهی پر جنب و جوش هستند که نمی توانند یک روز را بدون بازی کردن با همسالان خود سپری کنند.

کودکان می توانند ناقل بیماری کرونا باشند زیرا بیشتر در تماس با یکدیگر قرار دارند. بنابراین می توان به خانواده ها اطمینان داد که واکسن کرونا عوارض خیلی کم و زودگذری دارد که در مقابل فواید زیاد آن بسیار ناچیز است برای عوارض ناشی از واکسن کرونا برای کودکان می توانید روی بازوی آن ها دستمال تمیز و مرطوبی قرار دهید.

برای تسکین دادن درد در این ناحیه می توانید به تجویز پزشک مسکن برای کودکان استفاده کنید. برای کاهش تب هم می توانید به کودکان آب و آب‌میوه طبیعی بدهید. در صورتی که مشکل جدی پیش آمد یا به اصطلاح دچار حساسیت شد حتما به پزشک مراجعه کنید.

واکسن کرونا برای کودکان

مرکز پرستاری زی با مهر

مرکز مراقبت پرستاری در منزل زی با مهر دارای مجوز رسمی از وزرارت بهداشت و با بهره گیری از پرستاران متخصص، کارآزموده و با سابقه، بصورت 24 ساعت شبانه روز در تمامی روزهای سال و ایام تعطیل، در خدمت شما عزیزان می باشد. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات پرستار سالمند ، پرستار کودک ، مراقبت از سالمند ، پرستار کرونا ، پرستار معلول ، پرستار بیمار، پرستار ارزان،  پرستار روزانه، پرستار شبانه روزی ، تزریقات، اعزام پزشک و اطلاع از دستمزد پرستار در منزل و دریافت قیمت دستگاه اکسیژن ساز با ما در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید. تلفن تماس و مشاوره رایگان: ۰۲۱۶۶۵۸۱۸۳۳ الی 5

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *