پرستار در منزل برای کرونا+وظایف

در صورت ابتلا به بیماری در افراد مسن، استفاده از پرستار بیمار در منزل برای کرونا بهترین انتخاب برای آنهاست، چرا که مراقبین خانگی به عنوان یک حلقه حیاتی برای حفظ سلامت و مراقبت از سالمندان عمل می کنند.

به همین منظور بسیاری از مراکز پرستاری مانند مرکز مراقبت پرستاری زی با مهر یک گروه ویژه COVID-19 تشکیل دادند که در صورت لزوم برای افرادی که نیاز به این خدمات دارند، آماده ارائه خدمت باشند.

لزوم استفاده از پرستار در منزل برای کرونا

این روزها پیدا کردن پرستار در منزل برای کرونا از دغدغه های بسیاری از مردم به شمار می رود. با همه گیر شدن بیماری کرونا و جهش در سویه های آن و انتقال سریع این بیماری در بین افراد، مراقبت های ویژه برای افراد مبتلا باید صورت گیرد.

بدون در نظر گرفتن سن افراد ( چه جوان و چه مسن ) این بیماری دارای علائم و عارضه هایی است که موجب می شود فرد بیمار خانه نشین شود. مراقبت از افراد کرونایی دارای نگرانی های بسیاری است.

اول از همه نگرانی بابت انتقال و سرایت به دیگران است مخصوصا افرادی که کار مراقبت را بر عهده دارند. ثانیا مراقبت از افراد مبتلا به کرونا نیز نکات خاص خود را دارد و توجه به وضعیت عمومی بیمار بسیار حائز اهمیت است.

بنابراین افرادی که بیماری را با شدت بیشتری می گیرند نیاز به مراقبت های ویژه ای دارند و افراد متخصص در این امر مانند پرستار و بهیار میتوانند به خوبی از آنها مراقبت کنند.

مراقبت از بیماران کرونایی در منزل
چه کسانی نیاز به پرستار در منزل برای کرونا دارند ؟

افراد مسن بسیار مستعد ابتلا به بیماری شدید ناشی از COVID-19 هستند. بسیاری از توصیه های پیشگیرانه به منظور محافظت از خود در برابر ابتلا و شیوع COVID-19 هنگام تعامل با دیگران باید توسط این افراد رعایت شود.

چرا که این افراد معمولا بیماری را با شدت بیشتری دریافت می کنند. در صورت ابتلا به بیماری در افراد مسن، استفاده از پرستار در منزل برای کرونا بهترین انتخاب برای آنهاست، چرا که پرستار سالمند به عنوان یک حلقه حیاتی برای حفظ سلامت و مراقبت از سالمندان عمل می کنند.

به همین منظور بسیاری از شرکت های خدمات بهداشتی یک گروه ویژه COVID-19 تشکیل دادند که در صورت لزوم برای افرادی که نیاز به این خدمات دارند، آماده ارائه خدمت باشند.

ویژگی های پرستار

افرادی که برای انجام این کار از سوی شرکت های خدمات بهداشتی معرفی می شوند دارای شرایط خاصی هستند. از جمله مهمترین شرایط سن افراد داشتن تخصص و کاربلد بودن در امور پرستاری مانند تزریق، چک کردن علائم حیاتی، متصل و قطع کردن دستگاه های تنفسی، آشنایی با دستگاه های مختلف مانند فشار خون و قند خون، داشتن اطلاعات کافی و لازم در مورد سلامت عمومی بدن و … می باشد.

نکته مهم دیگر این است که پرستار در منزل برای کرونا باید حتما دو دوز واکسن کووید را دریافت کرده باشد. افرادی که واکسینه نشده باشند اجازه استخدام در این شرکت ها را ندارند. در ادامه به نکات مهم در مورد پرستاران اشاره شده است :

چک کردن علائم بیماری در منزل

• پرستارانی که تست کووید 19 آنها مثبت است، تا زمانی که تست آنها منفی نشده باشد یا از پزشک متخصص مراقبت های بهداشتی مجوز بهداشت دریافت نکنند اجازه کار ندارند.

• پرستار و یا مراقب باید حداقل سه روز پس از مواجهه با کووید 19 چک شود و اگر تست منفی داشت مجددا می تواند به کار بازگردد.

• اگر پرستاران با وسایل نقلیه عمومی به خارج از شهر یا سفر های بین شهری رفته باشند، نیاز است که برای انجام خدمات تست منفی کرونا را به همراه داشته باشند.

• همچنین با توجه به به روز شدن اطلاعات در مورد این بیماری، هر چند مدت یکبار دوره های ویژه مراقبتی برای پرستار در منزل برای کرونا برگزار می شود تا در مواجه با شرایط خاص بیماری آمادگی لازم را داشته باشند.

پرستار باید چه اموری را انجام می دهد ؟

• مهمترین نقش پرستار برای کرونا در منزل، کمک به وضعیت پایدار بیمار است. افرادی که به کرونا مبتلا هستند، دچار نوسانات دمایی می شوند. این افراد ممکن است چندین مرتبه در روز تب داشته باشند. پایین آوردن تب با استفاده از دارو و یا پاشویه از مهم ترین نکاتی است که پرستار باید به آن توجه کند. چرا که تب بالا اگرمدت زمان زیادی باقی بماند ممکن است بسیار خطرناک باشد.

• از دیگر اموری که پرستار در منزل برای کرونا باید به آن آگاه باشد، سابقه بیماری در فرد و یا داشتن بیماری زمینه ای است. مثلا افرادی که به دیابت مبتلا هستند، در صورت ابتلا به کرونا نیاز است که قند خون آنها مدام چک شود. پرستار باید به این موضوع واقف بوده و اندازه گیری قند خون را در بازه های زمانی مشخص انجام دهد.

مراقبت از بیماران و حفظ روحیه آنها
• تجویز دارو و یا تزریق واکسن از دیگر کارهای مهم پرستار در منزل برای کرونا است. بسیاری از افراد به دلیل داشتن سیستم ایمنی پایین و یا کمبود انواع ویتامین، نیاز است که به صورت روزانه یا هفتگی انواع ویتامین ها را به صورت تزریق وریدی دریافت کنند.

همچنین داروهایی که برای مقابله با علائم ویروس تجویز می گردند مانند انواع تب بر و یا آنتی هیستامین ها نیز باید به صورت روزانه تجویز شوند. پرستار باید تمامی نکات مربوط به داروها و ساعت مصرف آنها را رعایت کند.

• استفاده از دستگاه های تنفسی یکی دیگر از مهم ترین نکاتی است که پرستار در منزل برای کرونا باید به آن دقت کند. بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا دارای مشکلی تنفسی هستند و ریه های آنها درگیر شده است در این بیماران تنفس با مشکل روبرو است و فرد برای تنفس نیاز به کپسول اکسیژن دارد.

فرد پرستار باید نحوه استفاد از کپسول و همچنین نحوه باز و بسته شدن پیچ ها، تنظیم میزان دوز ورودی و خروجی گاز و … را بلد باشد تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتواند آن را حل کند.

• در نهایت پرستار باید با بیمار خود رابطه دوستانه ای برقرار کند که فرد بیمار نیز از لحاظ روحی دچار ضعف و یا افسردگی نگردد و بتواند دوره نقاهت را به سلامت پشت سر بگذارد.

مرکز پرستاری زی با مهر

مرکز مراقبت پرستاری در منزل زی با مهر دارای مجوز رسمی از وزرارت بهداشت و با بهره گیری از پرستاران متخصص، کارآزموده و با سابقه، بصورت 24 ساعت شبانه روز در تمامی روزهای سال و ایام تعطیل، در خدمت شما عزیزان می باشد. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات پرستار سالمند ، پرستار کودک ، مراقبت از سالمند ، پرستار کرونا ، پرستار معلول ، پرستار بیمار، پرستار ارزان،  پرستار روزانه، پرستار شبانه روزی ، تزریقات، اعزام پزشک و اطلاع از دستمزد پرستار در منزل و دریافت قیمت دستگاه اکسیژن ساز با ما در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید. تلفن تماس و مشاوره رایگان: ۰۲۱۶۶۵۸۱۸۳۳ الی 5

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *