تعرفه پرستار کودک در منزل+سال 1400

پرستار یا مراقب کودک بهتر است که یک سری ویژگی¬های مورد نظر مانند؛ مسئولیت پذیری، علاقه کافی به کار، مورد اعتماد بودن، مدارک تحصیلی، تجربه کافی و… را دارا باشد. پرستاران را با توجه به میزان تجربه، سطح دانش و تحصیلات به سه گروه؛ مادریار، کودک¬یار و روانشناس کودک طبقه بندی می¬کنند امروز قصد داریم در مورد تعرفه پرستار کودک در منزل صحبت کنیم. پس با ما باشید.

درمیان خانواده¬هایی که صاحب کودکانی با سنین پایین هستند و به مراقبت احتیاج دارند، استخدام پرستار کودک در منزل به امری رایج تبدیل شده است.

چنانچه پرستار به نحو شایسته¬ای از عهده وظایف خود، که نگهداری و مراقبت از کودک در منزل را شامل می¬شود، بربیاید محیطی را که برای پرورش کودک مورد نیاز است فراهم خواهد کرد و این امر باعث آسایش و آرامش همه اعضای خانواده می¬گردد.

البته برای استخدام یک پرستار عالی، لازم است نهایت دقت خود را بکار ببندید تا انتخاب شایسته¬ای داشته باشید. بنابراین ما در اینجا نکات لازم در زمینه تعرفه پرستار کودک در منزل را برای شما تعیین کرده¬ایم که در ادامه آن‌ها را شرح خواهیم ¬داد تا با ایجاد بینش دقیق‌تر در این امر شما را برای گرفتن تصمیمی صحیح همراهی نماییم.

دلایلی که باعث شده با ازدیاد استخدام پرستار کودک در منزل مواجه شویم:
هرکدام از پدر و مادرها ممکن است به خاطر مشغله¬های فراوان خود مانند؛ شاغل بودن هر دو والد، مسافرت¬های پیش بینی نشده، مشکلات ناگهانی و… مجبور به استخدام پرستار کودک در منزل یا خارج از آن بشوند که برای این امر لازم است فردی را برگزینند که واجد شرایط لازم، اعم از؛ مورد اعتماد و اطمینان بودن، دارای مدرک تحصیلی لازم، برخورداری از تجربه کافی در امر نگهداری از کودک، مسئولیت¬پذیر بودن و دیگر ویژگی¬های مرتبط باشد.

البته پیدا کردن چنین فردی به راحتی میسر نخواهد شد و لازمه تحقیق و جستجوی گسترده¬ای می‌باشد، چرا که امروزه خیلی از افرادی که این وظیفه خطیر را بر عهده می¬گیرند از این موقعیت سوءاستفاده کرده و کودک و خانواده کودک را متحمل مشکلات و چالش‌های زیادی می‌کنند.

قیمت پرستار کودک در منزل
عوامل مؤثر بر میزان دستمزد و حقوق پرستار کودک در منزل

پرستاری از کودک در منزل یکی از مشاغل خدماتی با درآمد بالا است و هزینه زیادی برای والدین کودکانی که احتیاج به مراقبت و نگهداری دارند، به وجود می¬آورد.

البته این حقوق بسته به اینکه پرستار دارای چه سطحی از تخصص و تجربه در این زمینه است، مدت زمانی که پرستار در طی روز، هفته و یا ماه از کودک مراقبت می‌کند، تعداد کودکان، بیمار بودن یا نبودن کودک و همچنین وظایفی که به وی محول می‌شود متفاوت خواهد بود؛ هر ساله تعرفه پرستار کودک در منزل توسط شورای عالی بیمه و خدمات درمانی و یا سازمان بهزیستی کشور به سایرین ابلاغ می‌گردد.

قابل ذکر است که هر چه میزان فاصله آمد و شد پرستار به منزلی که کودک در آن تحت مراقبت قرار می‌گیرد کوتاه‌تر باشد، با توجه به هزینه نسبتا بالا رفت و آمد که در میزان حقوق پرستار مؤثر می‌باشد، هزینه‌های پرستار و در نتیجه وجه پرداختی شما نیز کمتر خواهد شد.

مادریار

سطوح و میزان تخصص و مهارت مختلف در تعرفه پرستار کودک در منزل

۱. مادریار: افرادی را مادریار می‌نامند که در زمینه مادری کردن و فرزند داری تجربه کافی را دارا بوده و همچنین نگهداری و تربیت کودک را به خوبی انجام می‌دهند. این دسته از پرستاران اغلب خود مادر شدن را تجربه کرده و دیگر امور منزل اعم از؛ نظافت منزل، پخت و پز غذای کل اعضای خانواده، شستن لباس‌ها، حمام کودک، تعویض لباس و پوشک کودک و…. را انجام می‌دهد.

2. کودکیار: کودکیاران سطح تخصص و دانشی بالاتر از مادریاران را دارا می‌باشند و همچنین کارهای مربوط به منزل را بر عهده ندارند. این گروه در زمینه¬های مختلفی از جمله بازی¬های مناسبی که با سن کودک همخوان و مرتبط باشد، آموزش زبان¬های گوناگون(بنا به درخواست والدین)، غذا دادن به کودک، پرداختن به امور بهداشتی مربوط به کودک و… فعالیت دارند.

۳. روانشناس کودک: این گروه نیز به مراقبت، نگهداری و در برخی مواقع آموزش کودک می‌پردازند؛ با این تفاوت که تخصصشان به نسبت دو گروه قبل بالاتر است و حقوق بیشتری را هم طلب می¬کنند. این دسته از افراد را کمتر از پرستاران دیگر می‌توان استخدام کرد و البته بیشتر برای کودکان خاص توصیه می‌شوند. کودکانی که مشکلات و اختلالاتی چون؛ اضطراب، بیش فعالی، شب ادراری و… دارند.

آموزش و بازی با کودک_ روانشناس کودک

استخدام پرستار و مراقب کودک در منزل با توجه با مواردی که باید مورد بررسی واقع شوند:

  • توجه کنید که مدارک مورد نیاز پرستار، باید حتما قبل از شروع کار مورد بررسی قرار گیرد.
  • پرستاری را انتخاب کنید که رفتار و کردار وی مناسب و مورد تایید باشد. زیرا کودکان خیلی سریع¬تر از حد تصور ما تحت تاثیر رفتار اطرافیان قرار می‌گیرند.
  • اگر بتوانید پرستاری را برگزینید که خود تجربه مادر شدن را داشته باشد تجربه‌ی او می¬تواند شما را آسوده خاطر ‌سازد.
  • علاقه پرستار به شغلش و نگهداری از کودک را قطعا مدنظر قرار دهید؛ چرا که به بازدهی بهتری منجر خواهد شد.
  • پرستار کودک باید توانایی انجام دادن کمک¬های لازم اولیه در موقعیت¬های ضروری را داشته باشد تا بتواند از کودک در چنین مواقعی مراقبت و نگهداری کند.

سخن پایانی

با توجه به موارد مذکور اگر چه عوامل مختلفی بر تعرفه پرستار کودک در منزل تاثیر می¬گذارد اما حتما به تخصص، توانایی، مهارت و ارتباط پرستار با کودک توجه نمایید و بعد سعی کنید بهترین پرستار را برای کودک خود استخدام کنید. برای این که از انتخاب خود مطمئن شوید می‌توانید از مشاوران یا مادرانی که در این زمینه اطلاعات بیشتری دارند کمک بخواهید.

 

مرکز پرستاری زی با مهر

مرکز مراقبت پرستاری در منزل زی با مهر دارای مجوز رسمی از وزرارت بهداشت و با بهره گیری از پرستاران متخصص، کارآزموده و با سابقه، بصورت 24 ساعت شبانه روز در تمامی روزهای سال و ایام تعطیل، در خدمت شما عزیزان می باشد. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات پرستار سالمند ، پرستار کودک ، مراقبت از سالمند ، پرستار کرونا ، پرستار معلول ، پرستار بیمار، پرستار ارزان،  پرستار روزانه، پرستار شبانه روزی ، تزریقات، اعزام پزشک و اطلاع از دستمزد پرستار در منزل و دریافت قیمت دستگاه اکسیژن ساز با ما در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید. تلفن تماس و مشاوره رایگان: ۰۲۱۶۶۵۸۱۸۳۳ الی 5

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *