استومی+انواع آن

جراحی استومی جهت بیمارانی انجام می گیرد که قادر نیستند مانند افراد عادی و بطور طبیعی دفع ادرار یا مدفوع داشته باشند. استومی یک عمل جراحی است که باعث ایجاد ناحیه باز شده ای از پوست بدن بصورت موقت یا دائمی می شود که به آن استوما می گویند.

در این عمل جراحی، جراح سوراخی در روده بزرگ فرد ایجاد نموده و آن را به خارج شکم و سطح پوست شكم بیمار متصل می کند و بدین ترتیب مسیر خروج مواد زاید از بدن ، مهیا می شود.

  • بیماری‏ های التهابی روده مانند بیماری کولیت اولسرو و کرون، سرطان مثانه ، سرطان رحم و سرطان تخمدان ممکن است منجر به ایجاد استومای موقت یا در بعضی مواقع دائمی شوند.
  • همچنین در بعضی از بیماران، بخش انتهایی روده بزرگ بعضی سلول‏ های مربوط به سیستم عصبی ایجاد نشده و سبب انسداد روده می شود.
  • سوراخ ‏شدن روده ‏نیز یکی از دلایل شایع انجام این جراحی… ادامه مطلب را مطالعه بفرمائید: استومی و انواع آن

مرکز پرستاری زی با مهر

مرکز مراقبت پرستاری در منزل زی با مهر دارای مجوز رسمی از وزرارت بهداشت و با بهره گیری از پرستاران متخصص، کارآزموده و با سابقه، بصورت 24 ساعت شبانه روز در تمامی روزهای سال و ایام تعطیل، در خدمت شما عزیزان می باشد. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات پرستار سالمند ، پرستار کودک ، مراقبت از سالمند ، پرستار کرونا ، پرستار معلول ، پرستار بیمار، پرستار ارزان،  پرستار روزانه، پرستار شبانه روزی ، تزریقات، اعزام پزشک و اطلاع از دستمزد پرستار در منزل و دریافت قیمت دستگاه اکسیژن ساز با ما در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید. تلفن تماس و مشاوره رایگان: ۰۲۱۶۶۵۸۱۸۳۳ الی 5

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *