مراقبت از والدین سالمند در منزل و مهم ترین موارد

مراقبت از والدین سالمند در منزل: موارد مهمی که باید به خاطر بسپارید

پیری واقعیت زندگی است و تمام خانواده را تحت تأثیر قرار می دهد. ما به عنوان كودكان بزرگسال ، ممكن است این موضوع را كاملاً درک نكنیم كه پیری سالمندان چه تاثیری بر روی والدین سالمند ما می گذارد. در واقع ، اگر والدین سالمند ما چنانچه سالخورده ولی هنوز در سلامت و زندگی مستقلی باشند ، ممکن است هیچ تغییر چشمگیر یا نگرانی را احساس نکنیم. با این حال ، زمانی فرا می رسد که اثرات پیری آشکارتر شده و ممکن است آنها به مراقبت طولانی مدت نیاز داشته باشند.

مراقبت از پدر و مادر سالخورده در منزل ، اولین قدم در جهت برنامه ریزی برای مراقبت طولانی مدت از آنها می باشد. این موضوع راهی است برای صرفه جویی در هزینه ها و وجود آسایش بیشتر برای این افراد. رفاه حال والدین ما آرزوی نهایی ما است زیرا آنها پیر شده و سالهای آخر زندگی خود را سپری می کنند. مراقبت از والدین سالمند به معنای در نظر گرفتن سلامت عاطفی ، روحی و جسمی آنها می باشد.

والدین سالمند

فعالیت های روزمره زندگی والدین سالمند ما

از ضروریات سلامت جسمی و عاطفی والدین سالخورده ما این است که اطمینان حاصل کنیم ، نیازهای روزمره زندگی آنها برآورده می شود. عمده این فعالیت ها شامل موارد زیر است.

غذاخوردن ، حرکت داشتن (فعالیت هایی مانند داخل و خارج شدن از تخت خواب ، نشستن و برخاستن از صندلی) ، آرایش کردن ، استحمام یا دوش گرفتن ، بهداشت شخصی (شامل مسواک زدن ، حالت دادن به مو ، اصلاح ، نظافت شخصی ) نظافت در دستشویی (مانند رفتن به توالت ، تمیز کردن خود ، برخاستن از توالت)

انواع دیگری از فعالیتهای روزمره زندگی والدین سالمند می باشند که لزوماً اساسی نیستند ، اما مربوط به عملکرد سالمند می باشد مانند:

پخت و پز و تهیه غذا

نظافت و نگهداری خانه

خرید و نیازهای خرید

مدیریت پول و پرداخت قبوض

صحبت کردن یا برقراری ارتباط از طریق تلفن یا از طریق دستگاه های دیگر

مصرف داروهای تجویز شده

برای سلامت عمومی والدین سالمند مهم است که از آنها به طور موثر و مداوم مراقبت شود. اگر تنهایی در انجام این مراقبت ها مشکل دارید می توانید از پرستار در منزل برای سالمند خود استفاده کنید. بررسی محل زندگی والدین مسن برای اطمینان از رفاه حال آنها حیاتی است. آیا آنها تنها زندگی می کنند؟ آیا آنها در نزدیکی شما و یا خواهر و برادر شما زندگی می کنند؟ آیا آنها ترجیح می دهند در خانه خود بمانند یا اینکه می خواهند به مکان دیگری برای زندگی جهت  دریافت مراقبت های بیشتر بروند؟

والدین سالمند

گذران دوران پیری در خانه خود

زندگی مستقل و پیری در خانه خود. این انتخاب اکثر سالمندان است و مستقل بودن در خانه ممکن است نیاز به تغییراتی در خانه و همچنین دریافت کمک از یک پرستار سالمند در منزل داشته باشد. هر شهروند سالخورده ای در هر جامعه ای یک انسان است. دقیقاً اینگونه باید با آنها رفتار شود. آنها حقوقی مانند همه ما دارند. آنها باید از مراقبت های بهداشتی خوب برخوردار باشند.

تأمین نیازهای منحصر به فرد افراد مسن می تواند برای افراد عادی و فرزندان سالمندان کار دشواری باشد ، خصوصاً اینکه این افراد کارهای شخصی زیادی برای انجام دادن دارند. فرزندان افراد سالمند خود بچه هایی دارند که باید از آنها مراقبت کنند و خانه شخصی خود را نظم داده و مدیریت کنند. همچنین ، باید توجه داشته باشید که برخی از افراد مسن می توانند اشتباهات کوچک شما را بسیار بزرگ تر ببینند زیرا آنها اکنون بسیار دل نازک تر از قبل شده اند.

عزت نفس افراد سالمند

اکنون ، آنها مجبور هستند که به شما گوش فرا دهند ، حتی اگر این کار به نظر آنها درست نیست. عدم توانایی در تهیه وعده های غذایی ، استحمام خود و انجام فعالیت های اساسی که قبلاً انجام می داده اند ، می تواند آنها را از درون افسرده کند. حتی بسیاری از سالمندان تحرک خود را از دست می دهند. وظیفه شما این است که به آنها کمک کنید تا اعتماد به نفس خود را بدست آورند. شما باید با نهایت احترام به آنها کمک کنید تا عزت خود را حفظ کنند.

بد رفتاری های یک سالمند

پرستار سالمند متخصص می دانند که افراد سالخورده گاهی اوقات می توانند کمی بدخلق شوند یا به راحتی چیزها را فراموش کنند. این وظیفه شماست که این موضوع را بدانید. به نظر می رسد افراد مسن نیز مانند نوزادان رفتار می کنند ، اما این نوع رفتار آنان هرگز عمدی نیست. آنها ممکن است چیزهایی را بیان کنند که شما با آنها موافق نیستید یا چیزهایی که باعث خشم شما می شوند – اما باید آرام باشید و آنها را درک کنید. صبور باشید. افراد مسن را درک کنید.

والدین سالمند

نتیجه گیری

مراقبت از سالمندان در خانه می تواند برای پرستار سالمند کاملاً چالش برانگیز باشد. با این حال ، می توانید این موضوع را برای خود ساده کنید. بیشتر افراد مسن درخواست های زیادی نمی کنند. بیشتر آنها می خواهند شنیده شوند. آنها می خواهند احساس کنند که واقعاً همان انسانهای 20 سال پیش هستند.

آنها می خواهند شما به شکلی که شایسته آنها هستند از آنها مراقبت کنید. اگر وقت کافی برای گوش دادن به نیازهای آنها و برقراری ارتباط با آنها داشته باشید ، خواهید دید که مراقبت از افراد مسن واقعاً ساده و آسان است. ما در مرکز مراقبت پرستاری در منزل زی با مهر در کنار شما هستیم. با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان همکاران مرکز استفاده کنید

این مطلب را نیز بخوانید: پرستار سالمند را چطور انتخاب کنیم؟

تلفن: 02166581833 الی 5

واتساپ: +989120993611

اینستاگرام زی با مهر: www.instagram.com/zibamehr.nurse

مرکز پرستاری زی با مهر

مرکز مراقبت پرستاری در منزل زی با مهر دارای مجوز رسمی از وزرارت بهداشت و با بهره گیری از پرستاران متخصص، کارآزموده و با سابقه، بصورت 24 ساعت شبانه روز در تمامی روزهای سال و ایام تعطیل، در خدمت شما عزیزان می باشد. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات پرستار سالمند ، پرستار کودک ، مراقبت از سالمند ، پرستار کرونا ، پرستار معلول ، پرستار بیمار، پرستار ارزان،  پرستار روزانه، پرستار شبانه روزی ، تزریقات، اعزام پزشک و اطلاع از دستمزد پرستار در منزل و دریافت قیمت دستگاه اکسیژن ساز با ما در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید. تلفن تماس و مشاوره رایگان: ۰۲۱۶۶۵۸۱۸۳۳ الی 5

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *