گفتار درمانی در منزل

این مقاله از زی با مهر در رابطه با گفتار درمانی در منزل ، متخصص گفتار درمانی کودکان ، گفتار درمانی بزرگسالان ، گفتار درمانی کودکان ، گفتار درمانی رایگان  و کلینیک گفتار درمانی تهیه شده است. ابتدا توضیحاتی در رابطه با گفتار درمانی بخوانیم.

گفتار درمانی چیست؟

یکی از مشکلات گفتاری و تلفظ که در اکثر کودکان و بزرگ‌سالان اتفاق می افتد لکنت زبان، اختلال در حرف زدن، نداشتن قدرت تکلم بر اثر سکته مغزی و غیره است.

افراد متخصص که در این رشته علوم مختلف را فرا می گیرند در رفع و درمان این مشکلات کمک می کنند که به اصطلاح گفتار درمان می گویند.

گفتار درمانی در منزل می تواند برای کودکان و سالمندان آرامش بهتری به ارمغان بیاورد. دیر حرف زدن کودکان یکی از مشکلات جدی است که اگر زود تشخیص داده نشود نتیجه مطلوب نخواهد داشت.

گفتار درمانی کلمه ای کاملا مشخص است که نحوه گفتار افراد را درمان می کند و زیر شاخه ی پزشکی و توان‌بخشی به شمار می آید.

مرکز پرستاری زی با مهر تمامی خدمات مربوط به گفتار درمانی در منزل، پرستاری از بیمار و سالمندان و کودکان را به بهترین نحو انجام می دهد. در این محتوا بیشتر به گفتار درمانی و خدمات پرستاری مراکز پرستاری می پردازیم.

 

گفتار درمانی در منزل

گفتار درمانی در منزل

درمان مشکلات تکلم و زبان

با گفتار درمانی در منزل دیگر افراد نگران وقت و مشکلات رفت‌وآمد برای مراجعه به مراکز مختلف نیستند. گاهی پیش می آید که فردی بر اثر سکته مغزی قدرت گفتاری خود را از دست می دهد.

حتی ممکن است کودکی به صورت مادرزادی قدرت تکلم نداشته باشد و یا براثر بیماری و ترس دچار لکنت زبان شود. در چنین مواردی افراد خانواده نگران و درمانده می شوند و به پزشک مراجعه می کنند.

در صورتی که رفع این مشکلات وظایف تخصصی مراکز توان‌بخشی است. اگر افراد به موقع برای درمان مراجعه کنند حتما نتیجه درمان بهتری را به دست می آورند.

افرادی که دچار سکته مغزی می شوند برخی کلمات را به خاطر نمی آورند گفتار درمانی در منزل خاطراتی را برای آن ها زنده می کند.

تکنیک گفتار درمانی

تکنیک گفتار درمانی

در دنیای امروزه عمده افراد شاغل هستند و اگر کودک یا سالمند بیماری در خانه داشته باشند به موقع نمی توانند سرکار حاضر شوند. وقتی کودک دیر حرف می زند یا به صورت نامشخص کلماتی را بر زبان می آورد والدین احساس ناامیدی می کنند.

گفتار درمانی در منزل باعث آرامش خاطر برای والدین و کودکان می شود زیرا فضای خانه برای آن ها دل نشین است. با حضور به موقع متخصصان در منزل در وقت و هزینه صرفه جویی می شود همچنین روند درمان نیز سرعت می یابد.

هرچه سن کودک کمتر باشد درمان مشکلات تکلم و زبان با سرعت بیشتری انجام می شود. برخی از افراد که بر اثر سکته قادر به حرف زدن نیستند درمان به موقع قدرت کلامی آن ها را افزایش می دهد.

چگونگی گفتار درمانی در منزل

افراد برای تشخیص مشکلات گفتاری با مراکز درمانی و توان‌بخشی ارتباط برقرار می کنند. این ارتباط ممکن است به صورت تلفنی با کارشناس مرکز یا مراجعه حضوری باشد.

در آنجا بعد از تشخیص نوع مشکل افراد متخصص و کارآزموده به محل اعزام می شوند. گفتار درمانی در منزل یکی از خدمات مراکز توان‌بخشی است که از گروهی پرستار باتجربه و دلسوز تشکیل شده است.

مرکز زی با مهر یکی از مراکز مراقبت پرستاری است که طی چند سال فعالیت خود بسیار موفق عمل کرده است. این مرکز خدمات پرستاری و درمان در منزل را به خوبی ارائه می دهد.

مراقبت از سالمندان و کودکان کاری وقت گیر است که صبر و حوصله می طلبد از طرفی محیط خانه برای این افراد بهترین مکان دنیا است. گفتار درمانی در منزل و تداوم آن باید به طور منظم انجام گیرد تا نتیجه درمان رضایت بخش باشد.

وجود پرستار و افرادی که به تکنیک گفتار درمانی کاملا مهارت داشته باشند بهترین گزینه برای درمان در خانه است. گفتار درمانی نوعی تمرین مداوم است که می تواند قدرت تکلم را به کودکان و افراد بیمار باز گرداند.

ممکن است کودکی از ابتدا قدرت حرف زدن نداشته باشد که متخصصین در این حوزه به خوبی با روش گفتاری آن ها آشنایی دارند.

گفتار درمانی در منزل

گفتار درمانی در منزل

کودک از بدو تولد تا یک سالگی با صداها و کلمات کوتاه آشنا می شود که نقش والدین در حرف زدن آن ها تأثیر زیادی دارد. برخی مواقع کودک به صورت ارثی و مادرزادی در زمان معین خود قادر به سخن گفتن نیست.

در این مواقع گفتار درمانی در منزل خصوصا برای این کودکان گزینه بسیار مناسبی است. افراد با کمک گرفتن از مراکز معتبر و دارای مجوز و درمانگر گفتاری می توانند به موقع مشکل را برطرف کنند.

لکنت و گرفتگی زبان یکی دیگر از مشکلات شایع است که با گفتار درمانی در منزل قابل درمان است. مشکل این کودکان ممکن است بر اثر ترس، حادثه و یا حتی ژنتیکی باشد که می توان با روش های خیلی ساده آن را کاهش داد.

افرادی که دچار سکته مغزی می شوند نیز قدرت تکلم خود را از دست می دهند. گفتار درمانی در شش ماه اول بیماری باعث بهبودی زود هنگام می شود.

توان‌بخشی یعنی چه؟

همان طور که از اسم این کلمه پیداست توان‌بخشی یعنی توان بخشیدن است که این توان می تواند به صورت جسمی و روحی باشد. گفتار درمانی در منزل برای درمان بیماری هایی که بر اثر صدمه به جسم و روح وارد شده و قدرت تکلم را از افراد گرفته کاربرد داشته باشد.

مراکز توان‌بخشی از علوم مختلف برای بالا بردن کیفیت زندگی افراد استفاده می کنند. امروزه افرادی که دچار عارضه کمردرد یا پادرد می شوند به جای مصرف دارو به این مراکز مراجعه می کنند.  این مراکز با انجام جلسات فیزیوتراپی به کاهش درد و بهبود آن ها کمک می کنند.

مرکز زی با مهر با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و با استفاده از افراد توانمند به صورت شبانه روزی حتی روزهای تعطیل در خدمت هم وطنان است. این مجموعه هر نوع خدماتی که افراد به دنبال آن هستند را با بهترین کادر ارائه می دهد

توان‌بخشی

توان‌بخشی

افراد و پرستارانی که در مراکز پرستاری و توان‌بخشی خدمت می کنند با علوم پزشکی آشنایی دارند. گفتار درمانی در منزل نوعی توان بخشیدن به افراد است زیرا توان سخن گفتن در آن ها کاهش یافته و حتی در مواردی از دست رفته است.

توان‌بخشی یعنی بازگرداندن توان جسمی به افراد ناتوان و معلول است که ممکن است فردی از لحاظ جسمی سالم باشد ولی چون مغز او آسیب دیده فرمانی صادر نکند.

در توان‌بخشی به علومی نظیر پزشکی و روانشناسی و حتی اجتماعی نیاز است تا فرد دوباره اعتماد به نفس و توانایی خود را به دست آورد.

مزایای استفاده از درمانگر در منزل

قرار گرفتن افراد با حوصله و کاردان در رأس کار همچنین رسیدگی کردن بااخلاق خوب به بیمار از ویژگی های مرکز پرستاری در منزل زی با مهر است.

در واقع هنگامی که تیم های پزشکی برای درمان بیماران و مراقبت از افراد ناتوان به منزل آن ها مراجعه می کنند نتیجه مطلوب تری حاصل می شود.

وقتی کودک در اتاق خود مشغول بازی است و درمانگر با روشی آمیخته به بازی کودک را به حرف زدن وادار می کند به طور قطع نتیجه درمان بهتر خواهد بود. از طرفی برخی از افراد به دلیل علاقه ای که به والدین خود دارند آن ها را به خانه سالمندان نمی سپارند.

وجود افراد سالمند مایه دلگرمی خانواده است از طرفی مراقبت از آن ها کاری دشوار است لذا با انتخاب یک پرستار ماهر به افزایش توان آن ها کمک می شود.

گفتار درمانی در منزل

گفتار درمانی در منزل

از مزیت دیگر گفتار درمانی در منزل دوری از دود و دم و ترافیک در رفت‌وآمد است که بسیار آزار دهنده است. نزدیکان بیمار می توانند بدون هیچ دغدغه و نگرانی کودک یا فرد بیمار را به افراد مجرب بسپارند.

روشن است که با انتخاب یک تیم باتجربه و هماهنگ کارها با نظم و سرعت انجام می شود زیرا در وقت و هزینه صرفه جویی می شود. جابه‌جایی افرادی که بر اثر حادثه دچار آسیب شده اند کاری غیر ممکن است. استخدام افراد برای گفتار درمانی در منزل در این شرایط بسیار گزینه مناسبی است.

سایر خدمات مراکز گفتار درمانی در منزل

وقتی افراد بر اثر مشکلات ذکر شده قدرت تکلم خود را از دست می دهند اعتماد به نفس آن ها نیز از بین می رود. این مرکز با تکیه بر علم روانشناسی به افراد ناتوان حس اعتماد و امیدواری می بخشد.

این مجموعه علاوه بر گفتار درمانی در منزل، مراقبت از سالمندان و بیماران، اعزام پرستار کودک، انجام آزمایش، توان‌بخشی، تهیه داروی خاص و غیره را بر عهده دارند.

یکی دیگر از خدمات این مرکز اجاره و فروش تجهیزات پزشکی است که در هر نوع زمینه ای به صورت شبانه روزی به افراد مشاوره خواهند داد.

خدمات پرستاری از قبیل وصل سرم، تزریقات، پانسمان، بخیه و خون گیری نیز از امور درمانی مجموعه زی با مهر است.

در این مجموعه گفتار درمانی در منزل توسط افراد با اخلاق و کاربلد انجام می شود. وقتی یک مرکز پرستاری همه ی امکانات را یکجا داشته باشد جای هیچ نگرانی باقی نمی ماند.

این روزها پیدا کردن یک پرستار خوب و کارآزموده کاری مشکل است اما مراجعه و تماس با مراکز معتبر کاری ساده است. مراکز پرستاری همیشه بهترین پرستاران و افراد ماهر به امور مختلف پزشکی را استخدام می کنند.

مرکز پرستاری زی با مهر با داشتن پرستاران متخصص که هر کدام در زمینه ای خاص فعالیت دارند تا به امروز عملکرد موفق داشته است. از آنجا که حس اعتماد و رضایت مهم ترین اصل در هر حرفه ای است رضایت افراد مراجعه کننده به این مجموعه روز به روز در حال افزایش است.

با ما تماس بگیرید: ۰۲۱۶۶۵۸۱۸۳۳

اینستاگرام مرکز زی با مهر: zibamehr.nurse

مرکز پرستاری زی با مهر

مرکز مراقبت پرستاری در منزل زی با مهر دارای مجوز رسمی از وزرارت بهداشت و با بهره گیری از پرستاران متخصص، کارآزموده و با سابقه، بصورت 24 ساعت شبانه روز در تمامی روزهای سال و ایام تعطیل، در خدمت شما عزیزان می باشد. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات پرستار سالمند ، پرستار کودک ، مراقبت از سالمند ، پرستار کرونا ، پرستار معلول ، پرستار بیمار، پرستار ارزان،  پرستار روزانه، پرستار شبانه روزی ، تزریقات، اعزام پزشک و اطلاع از دستمزد پرستار در منزل و دریافت قیمت دستگاه اکسیژن ساز با ما در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید. تلفن تماس و مشاوره رایگان: ۰۲۱۶۶۵۸۱۸۳۳ الی 5

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *