نوار قلب در منزل

انجام نوار قلب در منزل برخلاف آنچه که بسیاری از افراد تصور می کنند بسیار ساده و بدون دردسر است. نوار قلب شامل یک آزمایش بی نهایت ساده برای بررسی عملکرد الکتریکی قلب است.

این نوار به وسیله دستگاهی تخصصی و پیشرفته انجام می شود. انجام چنین تست مهمی در خصوص سلامت قلب زمانی راحت تر خواهد بود که نوار قلب توسط کارشناسان پرستاری که در مراکز مراقبت پرستاری مانند زی با مهر حضور دارند انجام شود.

این مرکز با به خدمت گرفتن پرسنلی با تجربه و با سطح دانش بالا بهترین مرکز برای انجام چنین تستی در منزل است. در ادامه به بررسی کامل انجام این آزمایش در منزل و لزوم انجام آن خواهیم پرداخت.

اهمیت انجام نوار قلب در منزل

نوار قلب در منزل

نوار قلب در منزل

شلوغی و ازدحام خیابان ها و هوای آلوده سبب شده تا افراد دارای سابقه بیماری های قلبی علاقه ای به مراجعه به مطب و یا کلینیک برای انجام تست ماهیانه و یا دوره ای خود نداشته باشند.

در چنین حالتی اهمیت انجام نوار قلب در منزل بیشتر نمایان می شود. البته این تمام ماجرا نیست. زیرا دلایل زیادی وجود دارند که می توان با توجه به آن ها به اهمیت انجام این تست در منزل واقف شد.

افرادی که بدون هیچ گونه سابقه بیماری دچار درد در قفسه سینه می شوند هرگونه حرکتی برایشان سخت خواهد بود. بنابراین به جای مجبور کردن آن ها به راه رفتن و یا معطل شدن در ترافیک جهت انجام تست قلب در بیمارستان و کلینیک می توان این آزمایش را در منزل برای آنان انجام داد.

در این صورت بدون هیچ گونه معطلی و همچنین اذیت کردن فرد بیمار می توان تست نوار قلب در منزل را برای او انجام داد. انجام چنین آزمایشی در منزل بدون تحت فشار قرار دادن بیمار خواهد بود که فرایند انجام آن نیز تنها چند دقیقه طول خواهد کشید.

در واقع انجام چنین آزمایشی در منزل بهترین شیوه انجام تست قلب برای افرادی است که قادر به خارج شدن از منزل نیستند.

نحوه انجام نوار قلب در منزل

نحوه انجام نوار قلب در منزل

نحوه انجام نوار قلب در منزل

برای انجام نوار قلب در منزل لازم است ابتدا بیمار در راحت ترین حالت ممکن و به صورت طاق باز قرار بگیرد. سپس فرد متخصص در انجام تست، اقدام به آماده کردن دستگاه می کند.

سپس الکترود های موجود در دستگاه را به بخش هایی از بدن بیمار وصل می کند. در مرحله بعد الکترود های دستگاه را بر روی سینه، بازو و مچ پای بیمار وصل می کند.

از این طریق می توان عملکرد الکتریکی قلب را روی کاغذ مخصوص و درجه بندی شده مشاهده کرد. الکترودهای مورد نیاز تقریبا ۱۲ تا ۱۵ عدد هستند که به وسیله سیم به دستگاه متصل هستند.

در حقیقت تمام اطلاعات مربوط به وضعیت قلب بیمار از طریق این الکترودها منتقل می شود. لازم به ذکر است که اتصال این الکترودها به بدن بیمار هیچ گونه دردی در پی ندارد.

انجام نوار قلب در منزل در چه مواردی توصیه می شود؟

انجام نوار قلب در منزل در شرایطی توصیه می شود که فرد به راحتی قادر به نفس کشیدن نباشد. به عبارتی دچار تنگی نفس و اختلال در ریه شده باشد.

ممکن است فرد در ناحیه قفسه سینه و یا قلب خود احساس درد شدید کرده و یا تپش قلب او شدت پیدا کرده باشد. در چنین شرایطی می توان این آزمایش را در منزل برای او انجام داد.

همچنین مبتلایان به فشار خون بالا و افرادی که دچار مسمومیت دارویی شده باشند باید تحت انجام این تست در منزل قرار بگیرند. انجام نوار قلب در زمان مسمومیت دارویی به جهت حصول اطمینان از عدم آسیب به قلب به دلیل مصرف دارو ضروری است. همچنین انجام چنین آزمایشی در افرادی که دچار سکته مغزی شده اند نیز توصیه می شود.

نکات مهم در خصوص انجام نوار قلب در منزل

انجام نوار قلب در منزل

انجام نوار قلب در منزل

پیش از انجام نوار قلب در منزل لازم است نکات و موارد مهمی را مد نظر قرار داد و به آن ها توجه ویژه کرد. لازم است فرد بیمار قسمت هایی از بدن که قرار است الکترودهای دستگاه بر روی آن وصل شوند را کاملا شیو کند.

همچنین چندین ساعت پیش از انجام آزمایش باید از مصرف غذاهای سنگین و پر کالری پرهیز کند. علاوه بر آن بهتر است بیمار قبل از گرفتن تست از انجام فعالیت های سنگین بدنی خودداری کرده و استراحت کافی داشته باشد.

در پایان نیز لازم است تمام وضعیت و حالات خود را برای پرستار و فردی که انجام تست را برعهده دارد بازگو کند.

هزینه انجام نوار قلب در منزل

هزینه نوار قلب در منزل بر اساس فاکتور های متعددی تعیین می شود. ساعات تماس با مرکز مراقبت های پرستاری و پزشکی در منزل، مهم ترین فاکتور در تعیین هزینه انجام این تست در خانه است.

دوری و نزدیکی منطقه ای که بیمار در آن ساکن است و مسافتی که پرستار یا پزشک برای رسیدن به محل زندگی بیمار طی می کند از دیگر عوامل تعیین کننده در میزان هزینه های مربوطه هستند.

باید خاطر نشان کرد که هزینه انجام این آزمایش در منزل توسط مرکز مراقبت پرستاری زی با مهر بسیار ارزان تر از سایر مراکز دیگر است. زبرا علاوه بر موارد ذکر شده هیچ عامل دیگری مانند هزینه ایاب و ذهاب را در میزان هزینه های انجام تست قلب در منزل در نظر نمی گیرند.

مشکلات قابل تشخیص با انجام نوار قلب در خانه

انجام نوار قلب در منزل

انجام نوار قلب در منزل

خدمات نوار قلب در منزل دقیقا مانند خدماتی است که در کلینیک، بیمارستان و یا مطب ارائه می شوند. بنابراین همان مواردی که با انجام نوار قلب در این مراکز مشخص می شوند در منزل نیز قابل تشخیص هستند. این موارد عبارتند از:

  • مشکل میوکاردیت یا همان التهاب عضله قلب
  • بزرگ بدون قلب
  • خون رسانی غیر نرمال به قلب
  • ضربان نامنظم قلب یا آریتمی قلبی
  • نقایص مادرزادی قلب
  • تغییر موقعیت قلب
  • مسدود شدن یکی یا چندین رگ در قلب
  • رشد نامتعارف حفره های قلب

مزایای انجام نوار قلب در خانه

علاوه بر موارد ذکر شده در متن فوق انجام نوار قلب در منزل دارای مزایای دیگری است که شامل موارد ذیل می باشند.

  • عدم نیاز به مراجعه به مطب و گرفتن ویزیت

هیچ چیز به اندازه معطل شدن در مطب و یا بیمارستان برای دیدار با پزشک خسته کننده نیست. به همین دلیل عدم مراجعه به پزشک و معطل شدن تا فرا رسیدن زمان نوبت مهم ترین مزیت انجام تست قلب در خانه است.

  • صرفه جویی در وقت

با انجام نوار قلب در منزل تا حد زیادی از اتلاف وقت جلوگیری می شود. زیرا بیمار مجبور به بیرون رفتن از منزل و طی مسافت مابین خانه تا بیمارستان یا مطب نیست. همچنین توقف پشت چراغ قرمز و معطل شدن در ترافیک را تجربه نخواهد کرد که این موارد خود باعث صرفه جویی در زمان می شوند.

  • کاهش هزینه های انجام نوار قلب

هزینه انجام آزمایش نوار قلب در منزل به مراتب کمتر از هزینه انجام آن در کلینیک و یا بیمارستان است. زیرا در صورت انجام آن در منزل نیازی به صرف هزینه برای گرفتن ویزیت و کرایه ماشین نیست. عدم صرف این هزینه ها باعث کاهش هزینه انجام این تست در منزل می شود.

  • داشتن آرامش

افرادی که نیاز به انجام تست قلب دارند باید در آرام ترین حالت ممکن قرار داشته باشند. زیرا وجود هر گونه استرس و هیجانی باعث تاثیر گذاری نامطلوب و غیر واقعی بر تست نوار قلب آن ها می شود. بنابراین انجام نوار قلب در خانه به دلیل عدم خروج از منزل و همچنین عدم حضور بیمار در مراکز درمانی از ایجاد استرس در بیمار جلوگیری می کند.

  • حضور اعضای خانواده در کنار بیمار

یکی دیگر از مزیت های بسیار مهم انجام نوار قلب در منزل حضور اعضای خانواده در کنار بیمار است. حضور افراد نزدیک مانند دوستان و خانواده در کنار بیمار نه تنها باعث آرامش او می شود. بلکه سبب می شود تا توصیه های پزشک و یا پرستار بهتر و دقیق تر رعایت و عملی شوند.

  • پیشگیری از بروز حمله قلبی در افراد

قلب یکی از حساس ترین ارگان های بدن است. بروز کوچکترین تغییر در عملکرد آن سبب ایجاد حالات بسیار خطرناکی مانند سکته در افراد می شود.

از این رو انجام تست سلامت قلب در منزل باعث می شود تا ظرف مدت کوتاهی کوچک ترین تغییر ایجاد شده در قلب تشخیص داده شود. در نتیجه اقدامات مهم و اساسی برای جلوگیری از بروز حمله قلبی و نجات جان بیمار صورت خواهد گرفت.

میزان اطمینان از انجام نوار قلب در منزل

میزان اطمینان از انجام نوار قلب در منزل

میزان اطمینان از انجام نوار قلب در منزل

پیش تر نیز گفتیم که فرایند انجام نوار قلب در منزل هیچ تفاوتی با انجام آن در بیمارستان یا کلینیک ندارد. زیرا روش انجام تست و دستگاه مورد استفاده برای انجام نوار قلب در بیمارستان و در منزل یکی هستند.

بنابراین نتایجی که از انجام نوار قلب در مراکز درمانی به دست می آیند کاملا شبیه همان نتایجی است که در نتیجه انجام نوار قلب در خانه به دست می آیند. حتی گاهی انجام نوار قلب در خانه بسیار بهتر و مطلوب تر خواهد بود. زیرا بیمار بدون استرس و در شرایطی کنترل شده و بدون هیاهو‌ تحت آزمایش قلب قرار می گیرد.

جمع بندی

انجام نوار قلب در منزل توسط مرکز مراقبت پرستاری زی با مهر با هدف رعایت حال بیماران قلبی صورت می گیرد. در واقع این کار برای افرادی که به دلایل مختلف نمی توانند به مطب یا بیمارستان مراجعه کنند گزینه مناسبی است.

این مرکز با انجام خدمات باکیفیت و مقرون به صرفه در جلب رضایت افراد و بیماران بسیار موفق عمل کرده است. در صورتی که خود یا یکی از نزدیکان و یا دوستان تان نیاز به انجام این تست دارند می توانید با این مرکز تماس بگیرید.

در این صورت در کمترین زمان ممکن مجرب ترین کارشناسان پرستاری در منزل شما حضور پیدا کرده و در کمال آرامش این تست را برایتان انجام خواهند داد.

مرکز پرستاری زی با مهر

مرکز مراقبت پرستاری در منزل زی با مهر دارای مجوز رسمی از وزرارت بهداشت و با بهره گیری از پرستاران متخصص، کارآزموده و با سابقه، بصورت 24 ساعت شبانه روز در تمامی روزهای سال و ایام تعطیل، در خدمت شما عزیزان می باشد. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات پرستار سالمند ، پرستار کودک ، مراقبت از سالمند ، پرستار کرونا ، پرستار معلول ، پرستار بیمار، پرستار ارزان،  پرستار روزانه، پرستار شبانه روزی ، تزریقات، اعزام پزشک و اطلاع از دستمزد پرستار در منزل و دریافت قیمت دستگاه اکسیژن ساز با ما در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید. تلفن تماس و مشاوره رایگان: ۰۲۱۶۶۵۸۱۸۳۳ الی 5

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *