مراقبت از بیمار در منزل

مراقبت های بهداشتی در خانه طیف گسترده ای از خدمات و مراقبت های بهداشتی را شامل می شود که می تواند به فردی که دچار بیماری و آسیب شده است کمک کند.

مراقبت از بیمار در منزل است معمولاً ارزان تر ، راحت تر موثرتر از مراقبت هایی است که در بیمارستان یا مرکز پرستاری ارائه می شود. در واقع مراقبت های خانگی با توجه به نیاز افراد و بیمار سفارشی می شوند.

بنابراین انواع مختلفی از خدمات مراقبتی و بهداشتی وجود دارد که افراد نیازمند می توانند آنها را دریافت کنند. در ادامه مقاله از مرکز مراقبت پرستاری زی با مهر، به بررسی انواع این خدمات می پردازیم.

مراقبت از بیماران مسن در منزل

مراقبت از بیمار در خانه

در واقع مراقبت از بیمار در منزل شامل تمام خدمات حمایتی است که به افراد این امکان را می دهد تا با خیال آسوده در منزل خود استراحت کنند تا دوره نقاهت و بیماری آنها سپری شود.

این گونه مراقبت ها معمولا به افراد مسنی که نیاز کمک دارند ارائه می شود. افرادی که کار مراقبت های بیمار در منزل را به عهده دارند معمولا افرادی هستند که در این زمینه دارای تخصص می باشند مانند پرستاران،درمانگران، بهیاران و … .

مراقبت های مورد نیاز در منزل برای بیماران

افرادی که دارای بیماری طولانی و یا زمینه ای است، برای داشتن زندگی با کیفیت نیاز به مراقب شخصی دارند. مراقبت از آنها در منزل توسط یک پرستار و یا درمانگر می تواند موجب افزایش ایمنی، افزایش استقلال، و بهبود روحیه آنها شود.

از مزایای دیگری که مراقبت از بیمار در منزل به همراه دارد، جلوگیری از بستری شدن غیر ضروری فرد در بیمارستان و یا درمانگاه است.

انواع خدمات مراقبت از بیمار در منزل

خدمات مراقبتی از بیمار در منزل بسته به نوع بیماری، سن افراد و … انواع مختلفی دارد که در ادامه به مهم ترین آنها اشاره می کنیم. یکی از شایع ترین مراقبت ها در منزل مربوط به تزریقات است.

بسیاری از افراد به دلیل بیماری های خاص نیاز دارند که به صورت روزانه واکسن هایی را دریافت کنند. اگر این افراد جز افراد سالخورده باشند، امکان اینکه روزانه به مراکز درمانی و درمانگاه مراجعه کنند را ندارند. بنابراین در این شرایط پرستار یا شخص ماهر در این زمینه در منزل این کار را انجام می دهد.

نوع دیگر مراقبت از بیمار در منزل، در واقع درمان وریدی و یا تغذیه ای است. در این حالت فرد تحت نظارت یک پرستار و یا متخصص تغذیه در منزل قرار می گیرد تا تغذیه سالم و متناسب با شرایط را داشته باشد.

مورد بعدی مراقبت از بیمار در منزل مربوط به پرستاری از بیمارانی است که دارای زخم جراحی و یا جراحت های سنگین هستند. در این حالت شستشو زخم، تعویض بانداژ و … ممکن است نیاز به تخصص داشته باشد و بنابراین یک فرد تحت عنوان پرستار و یا بهیار این امور را در منزل برای بیمار انجام می دهد.

مورد بعدی در مورد مراقبت از بیمار در منزل مربوط به افراد فلج و یا معلول است. افرادی که برای انجام کارهای روزانه مانند دستشویی، استحمام، غذا خوردن و … نیاز به کمک و همراهی یک مراقب دارند. در این حالت پرستار هایی که آموزش های مناسب را در این مورد دیده اند می توانند به عنوان مراقب در کنار این افراد باشند.

از دیگر موارد مراقبت از بیمار در منزل می توان به افراد دارای آلزایمر اشاره کرد. این افراد نیز به دلیل فراموشی و یا انجام حرکات غیر قابل پیش بینی نیاز به مراقبت دارند.

مراقبت های بهداشتی در منزل

افراد سالخورده و ناتوان و یا دارای بیماری خاص یکی از مهم ترین گروه هایی است که نیاز به مراقبت در منزل دارند و بیشترین تعداد متقاضی پرستار برای مراقبت از بیمار در منزل در این دسته قرار می گیرند.

به طور کلی ، هدف از مراقبت های بهداشتی در خانه درمان بیماری یا آسیب است. همچنین مراقبت از بیمار در منزل به افراد کمک می کند تا سریعتر بهبود یابند، استقلال خود را بازیابند، تا جایی که ممکن است خودکفا شوند، وضعیت سلامت خود را حفظ کنند و … .

انواع مراقبت ها در منزل بر اساس نیاز بیمار

طیف خدمات بهداشتی در منزل انواع مختلفی را شامل می شود و بسته به نوع نیاز بیمار متغیر است. گاهی فرد فقط نیاز به ویزیت روزانه یا هفتگی پزشک دارد گاهی فرد نیاز به مراقبت 24 ساعته پرستار دارد. بنابراین بر اساس نوع نیاز خدمات بهداشتی نیز دسته بندی می شوند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

خدمات پزشک : پزشک ممکن است برای بررسی وضعیت بیمار و تشخیص بیماری و یا درمان آن، بیمار را در خانه ویزیت کند.

انجام امور مربوط به بیماری در منزل

مراقبت های پرستاری : یکی از کاربردی ترین و متداولترین نوع خدمات بهداشتی، مراقبت های پرستاری است. در این حالت با مشورت پزشک ممکن است بیمار نیاز به مراقبت پرستاری داشته باشد. نظارت بر وضعیت عمومی بیمار، تعویض پانسمان و شستشو زخم، تجویز دارو، انجام تزریقات و … از جمله وظایف مراقبت های پرستاری می باشد.

فیزیوتراپی یا گفتار درمانی : بسیاری از بیماران ممکن است در اثر تصادف و سانحه دچار شکستگی و آسیب های اسکلتی شده باشند که حرکات آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. در این حالت فرد به انجام حرکات های مشخصی نیاز دارد تا بتواند توانایی حرکتی خود را بازیابد. افراد فیزیوتراپیست می توانند با استفاده از دستگاه و همچنین حرکات مناسب برای این افراد در منزل، موجب شوند که بیمار به مرور زمان به حالت عادی و نرمال برگردد و توانایی حرکت را بدست آورد.

مطلب زیر را نیز بخوانید:

بهترین مرکز پرستاری در تهران

مرکز پرستاری زی با مهر

مرکز مراقبت پرستاری در منزل زی با مهر دارای مجوز رسمی از وزرارت بهداشت و با بهره گیری از پرستاران متخصص، کارآزموده و با سابقه، بصورت 24 ساعت شبانه روز در تمامی روزهای سال و ایام تعطیل، در خدمت شما عزیزان می باشد. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات پرستار سالمند ، پرستار کودک ، مراقبت از سالمند ، پرستار کرونا ، پرستار معلول ، پرستار بیمار، پرستار ارزان،  پرستار روزانه، پرستار شبانه روزی ، تزریقات، اعزام پزشک و اطلاع از دستمزد پرستار در منزل و دریافت قیمت دستگاه اکسیژن ساز با ما در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید. تلفن تماس و مشاوره رایگان: ۰۲۱۶۶۵۸۱۸۳۳ الی 5

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *