مبارزه با افسردگی

افسردگی به چه معنی است؟

قبل از اینکه راه های مبارزه با افسردگی را بشناسیم باید با خود افسردگی و علایم آن آشنا شویم. در زندگی عادی اکثر افراد، بویژه سالمندان، احساس ناامیدی در بخشی از زندگی وجود دارد اما اگر احساس ناامیدی بر زندگی عادی افراد مسلط شود در این حالت می توان گفت که فرد دچار افسردگی شده است.

افسردگی می تواند تمام فعالیت های انسان را مختل کند. چون فرد افسرده هیچ امیدی برای ادامه زندگی ندارد و فقط سعی می کند که زندگی روزانه خود را بگذراند.

علائم افسردگی در افراد به صورت متفاوت است. بعضی از افراد که دچار افسردگی هستند احساس بی ارزش بودن دارند. در بعضی از افراد دیگر به صورت بی قرار بودن و عصبانیت بروز می کند.

اگر کسی به طور دائم نشانه های ناامیدی را داشته باشد باید هرچه سریع تر جهت درمان اقدام شود چون افسردگی به مرور می تواند یک تهدید برای فرد افسرده باشد.

این مطلب را نیز بخوانید: بهترین رژیم غذایی برای افراد سالخورده شما چیست؟

مبارزه با افسردگی

چگونگی مبارزه با افسردگی

برای مبارزه با افسردگی همیشه سعی نکنید در قدم اول دارو را انتخاب کنید. راهکارهای بهتری از دارو وجود دارد.

همیشه بعد از بیدار شدن سعی کنید برای کارهای روزانه خود برنامه ریزی داشته باشید. در برنامه ریزی هفتگی خود زمانی را برای قدم زدن در فضاهای باز مانند دریا، دریاچه، پارک، فضاهای طبیعی که رودخانه داشته باشد بگذرانید.

گذراندن ساعاتی از هفته در این مکان ها باعث می شود که از لحاظ روحی حس خوبی به شما دست دهد.

اگر میزان افسردگی کم باشد تغییر عادت های زندگی می تواند کمک زیادی به درمان افسردگی کند. تغییر سبک زندگی توانایی مقابله با افسردگی را افزایش می دهد.

تغییر سبک زندگی شامل تغذیه سالم، ورزش کردن، دوری کردن از مصرف مواد کافئین دار است.

امیدوار بودن تنها انگیزه ایی است که به انسان برای ادامه زندگی و درمان افسردگی کمک می کند. چرا که اگر انسان امید خود برای زندگی کردن را از دست بدهد دیگر انگیزه ایی برای آینده خود ندارد و به همین دلیل هم ممکن است کارهای خطرناکی را انجام دهد که به زندگی خودش پایان دهد.

پس همیشه باید سعی کرد که نقطه امید خود را روشن نگه داریم تا زندگی بانشاط را تجربه کنیم.

مبارزه با افسردگی

راههای ساده مبارزه با افسردگی بدون دارو

1- همیشه این واقعیت را درنظر داشته باشید که هیچ چیز و هیچ اتفاقی در زندگی همیشگی نیست. اگر لحظات بدی را می گذرانید، بدانید که این لحظات میگذرد و روزهای خوبی در انتظارتان هست و این خود به معنی امیدوار بودن در زندگی است. با این حس امیدواری به مبارزه با افسردگی می روید.

2- محیط اطراف خودتان را تغییر دهید. اگر در محیطی زندگی می کنید که افرادی با شما هستند و علائم افسردگی دارند و هیچ حس خوبی به شما منتقل نمی کنند بهتر است که محیط خودتان را عوض کنید. چون این افراد می توانند در اعتقاد و دید شما نسبت به زندگی و حتی وضعیت روحی شما اثر منفی بگذارند. پس بهتر است که افراد با انگیزه را برای روابط کاری و دوستانه خود انتخاب کنید.

3- خوش بین باشید. گاهی اوقات که قصد دارید کاری را شروع کنید به این فکر نکنید که انجام این کار غیر ممکن است. همیشه کاری را که می خواهید شروع کنید با این دیدگاه که (من از عهده آن بر می آییم) آغاز کنید. این جمله ساده امیدواری شما را که عامل مبارزه با افسردگی است بالا می برد.

4- هیچ وقت سعی نکنید که ناراحتی های خود را بروز ندهید. بروز دادن خشم درونی و گریه کردن برای مبارزه با افسردگی بسیار موثر است. پس هیچگاه احساسات خودتان را پنهان نکنید. حتی در بعضی اوقات برای بروز ناراحتی درونی تان از نوشتن استفاده کنید. یک نوشتن ساده می تواند شما را از بیماری روحی روانی نجات دهد.

5- قدردان باشید همیشه در زندگی خود بیشتر سعی کنید خوبی ها را ببینید و به خاطر این خوبی ها همیشه سپاسگزار باشید. فکر کردن بیشتر به اتفاقات خوب زندگی باعث می شود که امیدواری شما بیشتر شود و هیچگاه دچار افسردگی نشوید.

6- بالا بردن اعتماد به نفس، برای مبارزه با افسردگی گزینه بسیار خوبی است. زمانی که تصمیم به انجام کاری می گیرید به تصمیم خود باور داشته باشید. این اعتماد به نفس باعث می شود که کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید و کار خود را به نتیجه برسانید. همیشه سعی کنید که از خودتان قدردانی کنید.

مبارزه با افسردگی
تاثیر رنگ آبی دریا و دریاچه در سلامت روان و مبارزه با افسردگی

گاهی اوقات برای مبارزه با افسردگی سعی کنید در مکانهای که رنگ آبی دارند مثل دریا، دریاچه و حتی چشمه های آب، قدم بزنید. این مکانها تاثیر مثبتی در سلامت روان دارند. رنگی که در فضای سبز وجود دارد باعث آرامش روحی می شود و به همین دلیل رنگ لباس و فضای اتاق عمل هم رنگ سبز است.

طبق تحقیقاتی که انجام شده فضاهایی که در آنها رنگ آبی وجود دارد منجر به افزایش نشاط روحی افراد می شود. طبق همین تحقیقات در کل برای دور بودن از افکار منفی همیشه از رنگ آبی البته روشن آن استفاده شود بهتر است.

مرکز پرستاری زی با مهر

مرکز مراقبت پرستاری در منزل زی با مهر دارای مجوز رسمی از وزرارت بهداشت و با بهره گیری از پرستاران متخصص، کارآزموده و با سابقه، بصورت 24 ساعت شبانه روز در تمامی روزهای سال و ایام تعطیل، در خدمت شما عزیزان می باشد. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات پرستار سالمند ، پرستار کودک ، مراقبت از سالمند ، پرستار کرونا ، پرستار معلول ، پرستار بیمار، پرستار ارزان،  پرستار روزانه، پرستار شبانه روزی ، تزریقات، اعزام پزشک و اطلاع از دستمزد پرستار در منزل و دریافت قیمت دستگاه اکسیژن ساز با ما در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید. تلفن تماس و مشاوره رایگان: ۰۲۱۶۶۵۸۱۸۳۳ الی 5

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *