خدمات زدن واکسن در منزل

بهداشت عمومی کشور متعهد است که واکسن های مورد نیاز مردم از جمله واکسن کووید-19 را برای همه افراد در دسترس قرار دهد. این موضوع همچنین شامل افرادی می‌شود که ممکن است به دلیل مشکلات مختلف، دسترسی به مراکز واکسیناسیون و کلینیک‌های واکسیناسیون را نداشته باشند.

اینجاست که با کمک مرکز پرستاری زی با مهر ، به زدن واکسن در منزل اقدام می‌نمایند. برای اطمینان از اینکه همه ساکنان فرصت دارند واکسینه شوند، وزارت بهداشت یک برنامه ارجاع واکسیناسیون در خانه را ایجاد کرده است.

این برنامه به افراد در خانه و خانواده‌هایشان کمک می‌کند تا خدمات واکسیناسیون در خانه را از طریق ارائه دهندگان مختلف واکسن دریافت کنند. در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با این فرایند لازم است ادامه مطلب را دنبال کنید. حتی می‌توانید با تماس به مرکز مراقبت پرستاری در منزل زی با مهر از خدمات مشاوره رایگان آنان نیز بهره مند شوید.

کلینیک‌های واکسیناسیون

کلینیک‌های واکسیناسیون

فرایند چگونگی زدن واکسن در منزل

فرایند زدن واکسن در منزل برای ارائه واکسیناسیون کووید-19 در خانه برای افرادی که ممکن است به دلیل درگیری‌های برنامه‌ریزی، دسترسی به حمل و نقل یا سایر موانع در واکسینه شدن مشکل داشته باشند، گسترش یافته است.

این برنامه برای هر فردی که در خانه است یا ناتوانی دارد در دسترس است. به عنوان بخشی از این برنامه، متصدیان مراقبت شخصی، خانواده و سایر مراقبان یا ساکنان خانه واجد شرایط واکسینه شدن هستند.

اگر می‌خواهید برای خود یا شخصی که در خانه است قرار ملاقات واکسن تنظیم کنید، بهتر است با مراجعه به مرکز مراقبت پرستاری در منزل زی با مهر از خدمات آنان بهره مند شوید. سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی یا متخصصان علاقه‌مند به کمک به واکسیناسیون افرادی که در خانه هستند، می‌توانند در این حوزه شرکت کنند.

انجام واکسیناسیون در منزل

انجام واکسیناسیون در منزل

واکسن‌های متفاوت برای افراد مختلف

در بررسی فرایند زدن واکسن در منزل اکثر افراد می‌توانند هر یک از واکسن‌های کووید-19 را تزریق کنند. اما به برخی افراد فقط واکسن‎های خاصی ارائه می‎شود. مثلا اگر باردار هستید یا زیر 40 سال دارید، معمولاً واکسن‌های Pfizer/BioNTech یا Moderna به شما پیشنهاد می‌شود.

اگر زیر 18 سال هستید، فقط واکسن Pfizer/BioNTech به شما پیشنهاد می‌شود. شما باید برای دوز اول و دوم واکسن یکسانی داشته باشید، مگر اینکه بعد از اولین دوز عوارض جانبی جدی (مانند واکنش آلرژیک جدی) داشته باشید.

به اکثر افراد دوز تقویت کننده واکسن Pfizer/BioNTech یا واکسن مدرنا پیشنهاد می‌شود. این بدان معناست که دوز تقویت کننده شما ممکن است با واکسنی که برای 2 دوز اول مصرف کرده‌اید متفاوت باشد.

آشنایی با انواع واکسن COVID-19

در بررسی فرایند زدن واکسن در منزل باید بدانید که واکسن‌های COVID-19 که در حال حاضر برای استفاده تأیید شده‌اند عبارتند از:

  • • واکسن مدرنا
  • • واکسن آکسفورد آسترازنکا
  • • واکسن Pfizer/BioNTech
  • • واکسن جانسن
  • • واکسن Novavax
  • • واکسن والنووا

بر اساس اطلاعات اخیر ارائه شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO)، واکسن‌ها به یک ابزار جدید حیاتی در نبرد با کووید-19 تبدیل شده‌اند.

تعدادی از واکسن‌ها به طور مداوم ساخته و عرضه می‎شوند. همه آنها قصد دارند به یک هدف دست یابند. مصونیت در برابر ویروس با تحریک یک پاسخ ایمنی به آنتی ژنی که نوعی گلیکوپروتئین است که روی سطح ویروس قرار گرفته است.

گلیکوپروتئین نقش اساسی در اتصال ویروس، همجوشی و ورود به سلول انسانی را دارد. این گلیکوپروتئین به طور خاص با گیرنده‌های سلول میزبان در دستگاه تنفسی یا دستگاه گوارش متصل می‌شود. ویروس‌ها پس از ورود به بدن انسان شروع به هجوم کرده و پس از آن بیماری ایجاد می‌کنند.

زدن واکسن در منزل

زدن واکسن در منزل

نکات قابل توجه در بررسی زدن واکسن در منزل

در بررسی فرایند انجام واکسیناسیون در منزل باید بدانید که افرادی هستند که به دلایل مشکلات جسمی قادر به مراجعه به مراکز واکسیناسیون نیستند، لذا در این مواقع بهترین گزینه، مراجعه تیم متخصص و مجرب پزشک به منزل این افراد جهت انجام واکسن می‌باشد.

در حقیقت هر فردی که به COVID-19 مبتلا شود، می‎تواند به شدت بیمار شود یا عوارض طولانی مدت داشته باشد، اینجاست که واکسن کووید-۱۹ بهترین راه برای محافظت از خود و دیگران است. تحقیقات نشان داده است که واکسن‌ها کمک می‌کنند:

  • • خطر ابتلا به بیماری شدید یا مرگ بر اثر COVID-19 را کاهش دهید
  • • خطر ابتلا یا انتشار COVID-19 را کاهش دهید
  • • محافظت در برابر انواع COVID-19

دوز اول زدن واکسن در منزل باید از 3 یا 4 هفته پس از تزریق آن، در ایمنی بخشی سیستم بدنی شما موثر باشد، اما برای محافظت قوی‌تر و ماندگارتر به 2 دوز نیاز دارید.

اکثر مردم همچنین به دوز تقویت کننده برای کمک به بهبود محافظت از 2 دوز اول واکسن نیاز دارند. حتی در صورت داشتن واکسن، احتمال ابتلا یا انتشار COVID-19 وجود دارد، بنابراین مهم است که توصیه‌هایی را در مورد نحوه جلوگیری از ابتلا و انتشار COVID-19 فرا گیرید.

افرادی که نسبت به بیماری شدید کووید-19 آسیب‌پذیرتر هستند. با توجه به این واقعیت که دوره نهفتگی کووید-19 (زمان بین قرار گرفتن در معرض ویروس و شروع علائم) به طور متوسط 14-2 روز است، بنابراین قرنطینه باید به مدت 14 روز از آخرین تماس تا یک مورد تایید شده به طور جدی اعمال شود.

نکات قابل توجه در بررسی انجام واکسن

نکات قابل توجه در بررسی انجام واکسن

نقش و عملکرد واکسن‌های کووید 19 انجام آن در منزل

در مبحث زدن واکسن در منزل می‌توان گفت؛ هنگامی که میکروارگانیسم‌های مختلف مانند باکتری‌ها یا ویروس‌ها به بدن حمله می‌کنند، به سیستم ایمنی بدن ما حمله می‌کنند.

این تهاجم در نهایت تبدیل به عفونت می‌شود. سیستم ایمنی از چندین ابزار برای مبارزه با عفونت استفاده می‌کند. علاوه بر گلبول‌های قرمز خون، خون همچنین حاوی سلول‎های سفید یا ایمنی است که برای دفاع در برابر عفونت استفاده می‎شود.

این گلبول‎های سفید عمدتاً از ماکروفاژها، لنفوسیت‎های B و لنفوسیت‎های T تشکیل شده‎اند. ماکروفاژها گلبول‎های سفیدی هستند که این میکروارگانیسم‎ها و همچنین سلول‎های در حال مرگ را می‎بلعند و هضم می‎کنند.

ماکروفاژها بخش‌هایی از میکروب‌های مهاجم به نام «آنتی‌ژن» را بر جای می‌گذارند. بدن آنتی ژن‎ها را به عنوان مواد خارجی خطرناک شناسایی می‎کند و آنتی بادی‎هایی را تحریک می‎کند که توسط لنفوسیت‎های B تولید می‎شوند تا به آنها حمله کنند.

لنفوسیت‎های T، نوع دیگری از گلبول‎های سفید دفاعی هستند که به سلول‎های بدن که قبلاً آلوده شده اند حمله می‎کنند. اینجاست که انجام به موقع واکسیناسیون در مراکز و حتی در منزل بسیار حائز اهمیت است، چرا که در بهبود و تقویت سیستم ایمنی به شدت تاثیرگذار است.

با تماس یا مراجعه به مرکز مراقبت پرستاری در منزل زی با مهر می توانید از خدمات ارائه شده توسط متخصصین ما بهره‌مند شوید.

با ما تماس بگیرید: ۰۲۱۶۶۵۸۱۸۳۳

اینستاگرام مرکز زی با مهر: zibamehr.nurse

مرکز پرستاری زی با مهر

مرکز مراقبت پرستاری در منزل زی با مهر دارای مجوز رسمی از وزرارت بهداشت و با بهره گیری از پرستاران متخصص، کارآزموده و با سابقه، بصورت 24 ساعت شبانه روز در تمامی روزهای سال و ایام تعطیل، در خدمت شما عزیزان می باشد. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات پرستار سالمند ، پرستار کودک ، مراقبت از سالمند ، پرستار کرونا ، پرستار معلول ، پرستار بیمار، پرستار ارزان،  پرستار روزانه، پرستار شبانه روزی ، تزریقات، اعزام پزشک و اطلاع از دستمزد پرستار در منزل و دریافت قیمت دستگاه اکسیژن ساز با ما در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید. تلفن تماس و مشاوره رایگان: ۰۲۱۶۶۵۸۱۸۳۳ الی 5

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *