بهترین مرکز انجام خدمات تعویض زخم بستر در منزل کدام است؟

یکسری بیماری هایی وجود دارند که علاوه بر خود بیماری مشکلات و بیماری های دیگری نیز ایجاد می کنند. از جمله این عوارض زخم بستر می باشد. در صورتی که تعویض زخم و زخم بستر در منزل انجام نشود ممکن است از خود بیماری مشکلات بیشتری برای بیمار ایجاد نماید.

زخم بستر

زخم بستر

فیلم آموزشی آموزش دبرید و پانسمان زخم بستر 

زخم بستر چیست و ضرورت تعویض زخم و زخم بستر در منزل تا چه حد می باشد؟

زخم بستر با نام دیگر زخم فشاری در اثر فشار ممتد و طولانی مدت بر پوست و عضله یک قسمت از بدن ایجاد می شود . این عارضه بیشتر در قسمت کمر و پشت بدن بیمار ایجاد می شود. البته تحقیقات جدید نشان داده است که این زخم در قسمت هایی از بدن که استخوان در قسمت داخلی وجود دارد بیشتر ایجاد می شود.

 

زخم بستر چگونه ایجاد می شود و تعویض زخم و زخم بستر در منزل چه زمانی ضرورت پیدا می کند؟

زخم بستر در 4 مرحله ایجاد می شود که در این بخش به آن اشاره خواهیم کرد. اطلاع داشتن از این مراحل برای جلوگیری از شدت یافتن این بیماری بسیار مهم است. این مراحل عبارتند از:

1. نیاز به تعویض زخم و زخم بستر در منزل با قرمزی پوست و دردناک شدن و گرم یا سرد شدن موضع بیشتر از حد معمول ایجاد می شود.

2. مرحله دوم از بین رفتن اپیدرم در موضع: در این مرحله موضع به رنگ صورتی در آمده و در بعضی مواقع در موضع تاول ایجاد می شود. در این مرحله هم امکان پیشگیری وجود دارد زیرا که هنوز زخم ایجاد نشده است.

3. در این مرحله از روند تولید این بیماری زخم تقریبا ایجاد می شود. چربی زیر پوست مشخص می شود. زخم عمیق شده و درد موضع هم افزایش می یابد.

4. در این مرحله تعویض زخم و زخم بستر در منزل ضروری می باشد. در این مرحله از روند مراحل تشکیل زخم بستر زخم کاملا ایجاد می شود. تمام بافت های موضع از بین می رود استخوان و حتی تاندون مشخص می شود. در صورت عدم درمان عفونت، در آن قسمت ایجاد می شود.

تعویض پانسمان زخم در محل

تعویض پانسمان زخم در محل

زخم بستر در کدام قسمت های بدن بیشتر ایجاد می شود و تعویض زخم و زخم بستر در منزل در کدام قسمت ها انجام می شود؟

به طور عمده زخم بستر در افرادی ایجاد می شود که مدت زمان زیادی ریکامبنت یا دراز کش هستند. در این افراد بسته به نوع و جهت دراز کشیدن قسمت هایی از بدن دچار زخم می شود که دائما تحت فشار می باشد. در این بخش به قسمت های مختلف بدن با ریسک بالا از نظر ابتلا به این عارضه اشاره خواهیم کرد:

1. نیاز به تعویض زخم و زخم بستر در منزل در قسمت های پشت سر، قسمت های پشتی کتف، قسمت پشتی استخوان خاجی در قسمت باسن و قسمت انتهایی و پشتی پاشنه بیشتر احساس می شود. این قسمت ها در افرادی که به مدت طولانی به پشت خوابیده اند بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

2. قسمت های در معرض این عارضه در افراد دراز کش به سمت شانه عبارت است از: قسمت کناری سر، قسمت های نرم گوش، قسمت های کناری لگن، برجستگی های کناری زانو و پوست محل قوزک خارجی پا.

3. تعویض زخم و زخم بستر در منزل برای افرادی که مدت زمان زیاد بر روی ویلچر می نشینند در این قسمت ها ممکن است نیاز باشد. ناحیه باسن قسمت پشتی استخوان خاجی، قسمت پشتی استخوان های کتف و نواحی ستون مهره ها و نواحی که با ویلچر در تماس هستند مانند: ساعد و قسمت هایی از ران.

مراکز در معرض خطر

مراکز در معرض خطر

چه عواملی ایجاد زخم بستر را تسریع می کند؟

1. بی تحرکی: فرد بیمار در صورتی که مدت زمان زیادی را دراز کش و در یک حالت بماند این روند ایجاد زخم را تسریع می کند.

2. عدم تعویض زخم و زخم بستر در منزل: در صورتی که تعویض پانسمان در این عارضه در زمان مناسب و به موقع انجام نشود مراحل مذکور سریعتر طی شده و زخم سریع تر ایجاد می شود.

3. رژیم غذایی بیمار: در صورتی که در رژیم غذایی بیمار مایعات ، پروتئین و ویتامین به اندازه کافی وجود نداشته باشد. فرد سریعتر دچار زخم بستر خواهد شد.

4. نوع بیماری فرد: در صورتی که فرد دچار بیماری هایی باشد که بر روی گردش خون موضع درگیر اثر بگذارد این عارضه سریعتر اتفاق می افتد. این بیماری ها عبارتند از: دیابت و بیماری های قلبی و عروقی.

کادر حرفه ای

کادر حرفه ای

در صورت عدم تعویض زخم و زخم بستر در منزل و ادامه روند بیماری چه عوارضی رخ خواهد داد؟

1. ایجاد سلولیت در موضع: در صورت پیشرفت سلولیت ممکن است اعصاب محل هم آسیب ببیند.

2. ایجاد عفونت: این عفونت در صورت عدم تعویض زخم و زخم بستر در منزل در محل زخم ایجاد می شود. در صورت ادامه این عفونت ممکن است استخوان و مفاصل نیز تحت تاثیر قرار گیرند.

3. ایجاد سرطان: در صورت مزمن شدن زخم و عدم درمان باعث ایجاد سرطان پوست در ناحیه خواهد شد.

4. ایجاد سپسیس: در موارد بسیار نادر این زخم های مزمن ممکن است باعث ایجاد سپسیس شود.

بهترین مرکز برای تعویض زخم و زخم بستر در منزل کدام مرکز می باشد؟

بسیاری از افراد به ویژه خانواده هایی که در کلان شهر ها زندگی می کنند قادر نیستند به صورت مناسب به بیماران خود رسیدگی کنند. به همین دلیل تعویض زخم و زخم بستر در منزل به موقع صورت نمی پذیرد. ما به شما مرکز پرستاری زی با مهر را معرفی میکنیم که یکی از بهترین و حرفه ای ترین مراکز در این زمینه می باشد.

ویژگی های منحصر بفرد مرکز پرستاری زی با مهر:

ابن مرکز علاوه بر تعویض زخم و زخم بستر در منزل خدمات ذیل را نیز به مراجعین محترم ارائه می دهد:

1. مراقبت از سالمندان در منزل: این مراقبت توسط افراد مجرب و حرفه ای صورت می پذیرد.

2. انجام انواع درمان در منزل: یکی از مهمترین این موارد تعویض زخم و زخم بستر در منزل می باشد.

3. انواع توانبخشی شامل کاردرمانی و گفتار درمانی

4. انواع خدمات پاراکلینیک مانند: آزمایشگاه و گرفتن نوار قلب و غیره

5. تامین داروهای کمیاب: این مرکز قادر است تا داروهایی مانند دارو های شیمی درمانی و داروهای خاص را نیز تامین نماید.

در انتها:
این مرکز علاوه بر تعویض زخم و زخم بستر در منزل با آدرس سایت https://zibamehr.com/ در این شرایط کرونایی راحت ترین راه برای ارائه انواع خدمات کرونایی و سایر خدمات را برای مراجعین خود فراهم آورده است.

با ما تماس بگیرید: ۰۲۱۶۶۵۸۱۸۳۳

اینستاگرام مرکز زی با مهر: zibamehr.nurse

مرکز پرستاری زی با مهر

مرکز مراقبت پرستاری در منزل زی با مهر دارای مجوز رسمی از وزرارت بهداشت و با بهره گیری از پرستاران متخصص، کارآزموده و با سابقه، بصورت 24 ساعت شبانه روز در تمامی روزهای سال و ایام تعطیل، در خدمت شما عزیزان می باشد. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات پرستار سالمند ، پرستار کودک ، مراقبت از سالمند ، پرستار کرونا ، پرستار معلول ، پرستار بیمار، پرستار ارزان،  پرستار روزانه، پرستار شبانه روزی ، تزریقات، اعزام پزشک و اطلاع از دستمزد پرستار در منزل و دریافت قیمت دستگاه اکسیژن ساز با ما در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید. تلفن تماس و مشاوره رایگان: ۰۲۱۶۶۵۸۱۸۳۳ الی 5

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *