انواع خوراکی های مضر برای بدن انسان

بعضی از خوراکی ها اگر باهم خورده شوند باعث ایجاد حساسیت غذایی، می‌شوند و جزء خوراکی های مضر به حساب می‌آیند. از جمله نشانه های حساسیت غذایی می توان به خارش پوست _ کهیر _ تحریک های پوستی _ تغییرات تنفسی یا حالت خفگی اشاره نمود.

خوردن همزمان بعضی از خوراکی ها با یکدیگر، باعث تولید اخلاط زائد در بدن می‌شود، که ممکن است تاثیر این تداخلات چند سال بعد در قالب بیماری های مختلف و حتی صعب العلاج ظاهر شوند.

گاهی مصرف همزمان دو ماده غذایی، در یک فرد با واکنش شدید و در فرد دیگر بدون واکنش و عارضه می‌باشد. بابراین تداخل غذایی در افراد یکسان نیست.

در اینجا به چند نمونه از خوراکی هایی که مصرف آنها باعث می‌شود که جزء خوراکی های مضر محسوب شوند اشاره می‌کنیم.

چند نمونه از خوراکی هایی که مصرف همزمان آنها باعث ضرر رساندن به بدن می‌شود :

خربزه و عسل : جزء خوراکی های مضر به حساب می‌آیند که نباید باهم مصرف شوند. وقتی خربزه و عسل با هم مصرف می‌شود، ترکیباتی که در این دو ماده خوراکی وجود دارد با هم واکنش نشان می‌دهد.

نتیجه این واکنش، به وجود آمدن ماده‌ای سخت و سفت می‌باشد. هضم این ماده سفت برای معده بسیار سخت است. این ترکیب بسیار دیر هضم و بد هضم است.

به همین دلیل افرادی که این دو را با هم مصرف می‌کنند دل درد های شدیدی می‌گیرند. درد هایی که بر اثر مصرف این دو ماده خوراکی به وجود می‌‎آید باعث مرگ نمی‌شود.


هندوانه بعد از غذا : خوردن هندوانه بعد از غذا جزء خوراکی های مضر محسوب می‌شود. هندوانه طبع سردی دارد. برای افرادی که مزاج گرم و خشک دارند توصیه می‌شود.

باید به این نکته توجه کرد که خوردن هندوانه در هر زمانی توصیه نمی‌شود. کسانی که معده و کبد آنها صفرا تولید می‌کند برای تعدیل مزاج باید هندوانه را بیشتر مصرف کنند. هندوانه را بلافاصله بعد از غذا نباید مصرف کرد چون باعث اختلال در هضم غذا می‌شود.

نمونه های دیگر از خوراکی های مضر

ماهی و دوغ : این دو ماده جزء خوراکی های مضر محسوب می‌شود. مصرف ماهی با دوغ یا ماست باعث به وجود آمدن مشکلات جدی و شدیدی برای انسان می‌شود.

به خصوص اگر در وعده شام مصرف شود، عوارض بیشتری خواهد داشت. از جمله عوارضی که با مصرف ماهی و دوغ ظاهر می‌شود می‌توان به احتمال سکته _ لک و پیس _ تحلیل قوای جنسی _ سردی معده _ افزایش ابتلا به ام اس _ ناراحتی های عصبی، که تنها بعضی از عوارض مصرف آنها می‌باشد، اشاره کرد.

از جمله دلایلی که باعث ایجاد این تداخلات می‌شود، این است که طبع ماهی سرد و تر است و اگر به طور همزمان با دوغ که طبع سرد و تر دارد مصرف شود، سردی و تری در بدن به صورت شدید غلبه پیدا می‌کند و عوارضی را در بدن به وجود می‌آورد.

گاهی بعضی افراد با خوردن این دو ماده خوراکی دچار سردی می‌شوند ولی افراد دیگری هستند، که اگر این دو را باهم مصرف کنند دچار هیچ عارضه‌ای نمی‌شوند.

نوشابه گازدار با آدامس نعنایی : وقتی آدامس نعنایی با نوشابه ترکیب شود، باعث به وجود آمدن واکنش شیمیایی فوق العاده‌ای شده که واکنش فورانی ایجاد می‌کند.

مصرف نوشابه با بعضی از مواد غذایی باعث سوء هاضمه شدید و اختلالات درونی خطرناکی می‌شود، که جزء خوراکی های مضر محسوب می‌شود، که یکی از موارد منع مصرف آن با آدامس نعنایی یا شکلات های نعنایی می‌باشد.

اگر یک شکلات نعنایی داخل نوشابه گازدار بیاندازید باعث یک انفجار کوچک می‌شود. این انفجار به خاطر قدرت جوشان آب نبات نعنایی و گاز نوشابه می‌باشد.

حال اگر آدامس نعنایی با نوشابه را بخورید همین اتفاق ممکن است در معده رخ دهد. امتحان کردن این خوراکی ها فوق العاده خطرناک است چون واکنش شیمیایی این دو ماده سلامتی را به خطر می‌اندازد.

این مطلب را نیز بخوانید: خوردنی های لازم جهت پیشگیری از بیماری ها


انجیر با میوه های اسیدی : مصرف انجیر با میوه های اسیدی جزء خوراکی های مضر است. باید از مصرف میوه های متنوع در یک وعده خودداری شود.

چون گاهی ممکن است باعث نفخ _ درد معده و کاهش مواد مفید میوه ها شود. باید دقت شود که هنگام مصرف از میوه های هم گروه استفاده شود.

از لحاظ اسیدیته میوه ها به چهار گروه میوه های شیرین _ میوه های اسیدی _ میوه های غیر اسیدی و میوه های خنثی تقسیم می‌شوند.

مصرف میوه های مختلف باعث بروز واکنش شیمیایی در بدن می‌شود که مشکلاتی را برای فرد به وجود می‌آورد. یکی از این میوه ها که می‌تواند مشکل ساز باشد مصرف انجیر با میوه های اسیدی است.

میوه های اسیدی به خاطر اسیدی بودن به عنوان میوه درمانگر شناخته شده‌اند ولی مصرف آنها با بعضی از میوه ها، آن را در گروه خوراکی های مضر قرار داده است.

با اینستاگرام زی با مهر، همراه ما باشید: zibamehr.nurse

مرکز پرستاری زی با مهر

مرکز مراقبت پرستاری در منزل زی با مهر دارای مجوز رسمی از وزرارت بهداشت و با بهره گیری از پرستاران متخصص، کارآزموده و با سابقه، بصورت 24 ساعت شبانه روز در تمامی روزهای سال و ایام تعطیل، در خدمت شما عزیزان می باشد. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات پرستار سالمند ، پرستار کودک ، مراقبت از سالمند ، پرستار کرونا ، پرستار معلول ، پرستار بیمار، پرستار ارزان،  پرستار روزانه، پرستار شبانه روزی ، تزریقات، اعزام پزشک و اطلاع از دستمزد پرستار در منزل و دریافت قیمت دستگاه اکسیژن ساز با ما در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید. تلفن تماس و مشاوره رایگان: ۰۲۱۶۶۵۸۱۸۳۳ الی 5

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *