تست کرونا در منزل

تست کرونا در منزل: تغییر سبک زندگی، بزرگترین تاثیر بیماری کرونا در سراسر جهان بوده است. کاهش رفت و آمد، افزایش خریدهای اینترنتی، افزایش بهداشت و خانه نشینی از جمله ی این تغییرات است.

با توجه به اینکه این بیماری هنوز به طور کامل از بین نرفته، رعایت اصول بهداشتی برای مهار این بیماری ضروریست. فرار از این ویروس واگیردار، امکان پذیر نبوده و نمی توان بطور صد در صد از ابتلا به آن در امان بود.

در این میان، ابتلای یکی از افراد خانواده به این بیماری واگیردار، جان دیگر افراد خانواده را نیز تهدید کرده و در صورت رعایت نکردن بهداشت و قرنطینه خانگی، دیگر افراد نیز به این بیماری مبتلا می شوند.

در صورت ابتلای افراد به کرونا، انجام تست کرونا در منزل توسط مراکز خدمات بهداشتی و پرستاری، برای جلوگیری از ابتلای دیگر افراد و آلوده شدن محیط بیمارستان ها، توصیه می شود.

با انجام این تست، افراد از ابتلا به این بیماری اطمینان کسب کرده و درمان و قرنطینه ی خود را شروع می کنند. مراجعه به پزشک و استفاده از داروهای تجویزی او، دوره درمان را کوتاه‌تر می کند.

زمان انجام تست کرونا

از آنجاییکه علائم این بیماری بسیار شبیه به سرماخوردگی می باشد، بهتر است افراد نسبت به این بیماری و علائم آن آگاهی های لازم را پیدا کنند.

اگر در طول روز دچار تب شده و یا احساس خستگی کردید، احتمال ابتلای شما به کرونا وجود دارد. سردرد، گلو درد، سرفه، آبریزش بینی، کاهش حس بویایی و بدن درد از دیگر علائم این بیماری می باشد.

البته، با توجه به گسترش این بیماری و پیشرفت آن در قالب سویه های جدید، علائم نیز تغییر می کنند. در صورت داشتن یکی از این علائم به مدت طولانی، بهتر است که تست کرونا در منزل را امتحان کنید.

بعلاوه، افراد در صورت وجود بیماری زمینه ای، بهتر است در اسرع وقت نسبت به انجام این تست اقدام نمایند. اهمیت انجام این تست، برای سالمندانی که علائم بیماری را دارند، به همان اندازه اهمیت دارد.

تست کرونا

تست کرونا

تست کرونا در منزل

با توجه به همه گیری و شیوع گسترده ی ویروس کرونا، انجام تست کرونا در منزل، بهترین راه است؛ زیرا از عبور و مرور فرد مبتلا به درون جامعه و در نتیجه ابتلای دیگر افراد جلوگیری می کند.

گذشته از آن، افراد از شلوغی بیمارستان ها و مراکز خدمات درمانی دوری کرده و در محیط آرام منزل خود این تست را انجام می دهند. بعلاوه، تست کرونا در منزل هم دقیق بوده و هم نتیجه آن سریعتر آماده می شود.

تست PCR یکی از تست های کرونا می باشد که در آن، از انتهای حلق و یا بزاق فرد مشکوک به کرونا نمونه گیری می شود. تست کرونا در منزل توسط کادر متخصص آزمایشگاه و یا یک پرستار انجام شده و در تست PCR در صورتی که جواب منفی باشد، اصطلاحا منفی کاذب می باشد.

به عبارت دیگر، اگر جواب تست کرونا منفی باشد، ممکن است چند ساعت بعد با انجام دوباره ی تست، جواب مثبت شود و نباید به جواب منفی اکتفا کرد. خوشبختانه، با افزایش نیاز متقاضیان و بیماران محترم، مراکز بهداشتی و مراقبتیِ زیادی تست کرونا در منزل را انجام می دهند.

تست کرونا در منزل

تست کرونا در منزل

نگهداری از بیمار کرونایی در منزل

پس از انجام تست کرونا در منزل و در صورت مثبت بودن جواب تست، نگهداری از بیمار مبتلا به کرونا بسیار اهمیت دارد؛ زیرا هر گونه بی احتیاطی از نظر بهداشتی، باعث شیوع سریع این بیماری بین دیگر اعضای خانواده می شود. قرنطینه ی خانگی، راه حل درمان یک بیمار کرونایی در منزل است.

اولین قدم این است که محل اقامت فرد مبتلا را از سایرین جدا کنید. ترجیحا، انتخاب اتاقی که پنجره و یا تهویه مناسب داشته باشد، برای این کار توصیه می شود. گذشته از آن، باید فضای به اشتراک گذاشته شده توسط فرد مبتلا و دیگر افراد را محدود کنید.

بطور مثال، محدوده مشخصی را برای رفت و آمد بیمار به سرویس بهداشتی در نظر بگیرید. رعایت فاصله با فرد بیمار و استفاده از ماسک و دستکش نیز بسیار مهم است.

عفونی سطوحی که بیمار با آن تماس داشته نیز از نکات نگهداری از بیمار کرونایی در منزل است. شستشوی دست پس از هر بار تماس با بیمار الزامی بوده و ضدعفونی ظروفی که بیمار از آنها استفاده کرده نیز، مانع از ابتلای دیگر افراد می شود.

اگر از پرستار برای نگهداری از بیمار کمک نمی گیرید، تنها یک نفر را مسئول نگهداری از بیمار کرده و تماس دیگر اعضای خانواده با فرد بیمار را به حداقل برسانید.

تعویض مرتب ماسک بیمار، از پخش ویروس در فضای خانه جلوگیری می کند. اتاقی که بیمار در آن اقامت دارد، باید تهویه داشته باشد و اگر دارای پنجره است، باید با باز کردن پنجره، هوای تازه را به داخل اتاق هدایت کرده تا از تجمع و افزایش ویروس در محیط جلوگیری شود.

مدت زمان قرنطینه خانگی پس از تست کرونا در منزل، برای بیماران مبتلا به امیکرون، 14 روز و برای بیماران مبتلا به نوع دلتا، 21 روز است. اگرچه ممکن است بیمار تا قبل از پایان قرنطینه به طور کامل خوب شود، اما ماندن در قرنطینه تا پایان دوره، باعث از بین رفتن ویروس در بدن می شود.

می توانید برای نگهداری از بیمار کرونایی در منزل، از یک پرستار مجرب استفاده کنید. مراکز مراقبتی، با استخدام پرستاران، به خانواده ها در نگهداری از بیماران مبتلا به کرونا کمک می کنند.

یکی از این مراکز، مرکز مراقبت پرستاری زی با مهر است. پرستار در منزل برای کرونا، یکی از خدمات این مرکز بوده که برای رفاه حال بیمار و خانواده او در نظر گرفته شده است. پرستاران این مرکز، با رعایت پروتکل های بهداشتی، تا آخرین روز قرنطینه خانگی و التیام کامل، مراقب بیمار شما هستند.

اگر یکی از اعضای خانواده شما به این بیماری واگیردار مبتلا شده اند و شما به دلیل مشغله کاری و ترس از ابتلا، شرایط نگهداری از وی را ندارید، می توانید از پرستاران متخصص مرکز مراقبت پرستاری زی با مهر کمک بگیرید. کمک و حمایت 24 ساعته ی پرستاران دلسوز و متخصص مرکز زی با مهر، دوره بیماری کرونا را هم برای فرد مبتلا و هم برای سایر اعضای خانواده، راحت‌تر می کند.

با ما تماس بگیرید: 02166581833

اینستاگرام مرکز زی با مهر: zibamehr.nurse

مرکز پرستاری زی با مهر

مرکز مراقبت پرستاری در منزل زی با مهر دارای مجوز رسمی از وزرارت بهداشت و با بهره گیری از پرستاران متخصص، کارآزموده و با سابقه، بصورت 24 ساعت شبانه روز در تمامی روزهای سال و ایام تعطیل، در خدمت شما عزیزان می باشد. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات پرستار سالمند ، پرستار کودک ، مراقبت از سالمند ، پرستار کرونا ، پرستار معلول ، پرستار بیمار، پرستار ارزان،  پرستار روزانه، پرستار شبانه روزی ، تزریقات، اعزام پزشک و اطلاع از دستمزد پرستار در منزل و دریافت قیمت دستگاه اکسیژن ساز با ما در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید. تلفن تماس و مشاوره رایگان: ۰۲۱۶۶۵۸۱۸۳۳ الی 5

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *