مرکز خدمات پرستاری، پرستار سالمند، پرستار بیمار، پرستار کودک
مرکز خدمات پرستاری

مرکز خدمات پرستاری و فعالیت های آن

بهترین مرکز خدمات پرستاری از نظر شما کدام است؟ با وظایف مرکز خدمات پرستاری آشنا هستید؟

امروزه خانواده ها در سراسر جهان به دلیل مشغله های زندگی مدرن که اعضای خانواده را ناگزیر به مشارکت در کار و فعالیت کرده است، توان نگهداری از والدین سالمند و یا اعضای ناتوان خانواده را ندارند. در چنین شرایطی بهترین راهکار کمک گرفتن از مرکز خدمات پرستاری با نیروهایی متخصص و آموزش دیده می باشد.

گاهی خانواده ها تنها به دلیل نداشتن فرصت کافی نیست که اقدام به دریافت خدمات پرستاری می کنند بلکه آنها با عضوی از خانواده روبرو هستند که نیازهایی دارد و آنها نمی دانند یا نمی توانند آن را برآورده کنند. در برخی مواقع نیز خانواده ها تمایل دارند عزیزشان را در بهترین شرایط ممکن نگهداری کنند و نگران این هستند که بررسی پزشکی و درمانی به خوبی صورت نگیرد.

هنگامی که مرکز خدمات پرستاری را انتخاب می کنید این مرکز متعهد می شود که وظایفش را آن گونه که شما توقع دارید انجام دهد و به شما احساس امنیت و اطمینان خاطر بدهد. با گذشت زمان پی خواهید برد که روند درمان و نگهداری از بیمار یا سالمند شما بسیار خوب پیگیری شده است و فرد توانایی های بیشتری پیدا کرده است. اعلام رضایت شما از دریافت خدمات پرستاری موجب می شود این مرکز بتواند پیشرفت های خود را به طور دقیق مد نظر قرار دهد و تلاش بیشتری برای حفظ رضایت مشتریان انجام دهد.

وظایف پرستار سالمند

اقدامات ویژه مرکز خدمات پرستاری

شرایطی وجود دارد که سالمندان به دلیل ناتوانی مدت ها در بستر هستند و نیاز به خدمات فیزیو تراپی دارند، در این مواقع مرکز خدمات پرستاری یک فیزیوتراپ متخصص را برای پیگیری امور درمانی مورد نیاز به منزل شما می فرستد. این نوع خدمات هر روز در زمان مشخصی به صورت روتین انجام می شود تا وضعیت جسمی سالمند یا فرد دچار معلولیت بهبود یابد.

مراکز پرستاری خدمات گسترده ای در زمینه پزشکی ، پرستاری، مامایی، فیزیوتراپی و ماساژ درمانی و تمام خدمات مرتبط با سالمند یا بیمار و کودک را به طور شبانه روزی انجام می دهند. بنابراین می توانید تمام این امور را به مرکز بسپارید تا در مواقع مشخص و با برنامه ریزی دقیق انجام شود. در اینجا با بعضی از مهمترین اقدامات مرکز خدمات پرستاری آشنا می شویم.

پرستار سالمند

آیا تابه حال به این موضوع فکر کرده اید که چه کسی صلاحیت این را دارد که مسئولیت مراقبت از سالمند شما را بر عهده بگیرد؟ باید بگوییم که اولین شرط در این زمینه علاقه مفرط به کار است که باعث می شود پرستار تمام تلاش و انرژیش را برای سرحال نگه داشتن سالمند به کار گیرد. این فرد باید نگرش مثبتی داشته باشد تا احساس ضعف و افسردگی را به سالمند منتقل نکند.

پرستار سالمند باید از لحاظ فیزیکی قوی باشد و با توجه به اینکه رفتار سالمندان تا حدی شبیه به کودکان می شود صبر و بردباری زیادی به خرج دهد. پرستارانی که در مرکز خدمات پرستاری زی با مهر فعالیت می کنند دوره های آموزشی ویژه نگهداری از سالمند را می گذرانند. این افراد آموزش احیای قلبی عروقی دیده اند تا در شرایط اورژانسی بخوبی بتوانند وضعیت را کنترل کنند.

نگهداری از سالمند بخصوص اگر سالمند معلول یا پوشکی باشد و یا از بیماری های مزمن رنج می برد، مستلزم پرستار شبانه روزی در منزل است. در این موقعیت با هماهنگی مرکز خدمات پرستاری زی با مهر، نیرویی متخصص در زمینه امور پزشکی و دارویی به شما معرفی می شود که مهارت هایی مانند تزریقات و پانسمان  بخیه را دارد.

حتما این مقاله را بخوانید: پرستار سالمند را چطور انتخاب کنیم؟

مرکز خدمات پرستاریپرستار کودک

یکی دیگر از دغدغه های اصلی افراد شاغل بخصوص بانوان نگهداری فرزندشان در شرایط ایده آل و مطمئن است تا بتوانند با خیالی آسوده به کارشان بپردازند. این روزها بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند که به جای فرستادن فرزندشان به مهد کودک پرستار خانگی استخدام کنند. پرستار کودک پیش از اینکه شروع به فعالیت کند باید به مجموعه ای از باید ها و نبایدها و اقداماتی که لازم است برای کودک انجام دهد در شرح وظایف آگاهی پیدا کند.

پرستار کودک برای اینکه بتواند ارتباط خوبی با کودک برقرار کند و در امور آموزشی کودک و تغذیه او موفق باشد باید مانند یکی از اعضای خانواده فرزند با او مهربان و صمیمی باشد تا کودک بتواند راحت تر او را بپذیرد.

 

مرکز خدمات پرستاری

پرستار بچه باید به خوبی واقف باشد که در مواقع بروز سانحه چه واکنشی نشان دهد، مثلا به موقع والدین کودک را در جریان بگذارد. درصورتی که کودک اختلال یا بیماری خاصی دارد پرستار باید به طور کامل در جریان روند بیماری و داروهای او قرار بگیرد. فردی که مراقبت از کودک را به عهده می گیرد باید مهارت هایی نسبی در زمینه ارتباط با کودک داشته باشد تا بتواند ارتباط موثری با او برقرار کند.

اگر قرار است پرستار کودک را به حمام ببرد باید نکات ایمنی لازم را به او یادآوری کنید. در مورد خلق و خوی کودک و ترسها و علاقه مندیهایش با پرستار صحبت کنید تا ارتباط موثرتری با فرزند برقرار کند.

بعضی مواقع هدف دریافت خدمات پرستاری آموزش و پرورش کودک است. مثلا در مواردی که کودک نیاز به کار درمانی و گفتار درمانی دارد باید پرستاری که برای این کار استخدام می شود در این رشته آموزش کامل دیده باشد یا رشته تخصصی دانشگاهیش باشد تا بتواند وظیفه خود را به خوبی اجرا کند. در این شرایط پرستار دو نقش را ایفا می کند که یکی نقش اصلی پرستاری کودک است و نقش دوم ارائه آموزش های مورد نیاز برای ارتقای توانایی های کودک که هر دو به یک میزان اهمیت دارند.

مهمترین ویژگی پرستار کودک 

صبوری مهم ترین ویژگی پرستاری است که از طرف مرکز خدمات پرستاری زی با مهر اعزام می شود. این فرد علاوه بر تخصص های لازم در زمینه فعالیتی که قرار است انجام دهد باید کاملا محتاطانه و با بردباری با کودک یا سالمند برخورد کند چرا که هر گونه رفتار خارج از عرف باعث می شود فرد تحت مراقبت به پرستار بدبین شود و دیگر تمایل نداشته باشد کمک های او را بپذیرد.

در اولین جلسات معارفه ای که پرستار به خانه می آید لازم است که تمام موارد ضروری مانند نحوه کاربرد وسایل خانه، مشکلات احتمالی، راه های خروجی و نکات ایمنی و… را به او گوشزد کنید. اگر قرار است پرستار برای مدت دو یا سه روز و یا بیشتر وظیفه نگهداری از عضو خانواده تان را بر عهده بگیرد بهتر است به فردی از همسایه ها یا فامیل بسپارید تا هر از چند گاهی به منزل شما سر بزند و بر کار پرستار و نیازهای احتمالی او نظارت داشته باشد.

این مقاله را حتما بخوانید: پرستار کودک و وظایف پرستار کودک

پرستار بیمار کرونایی

با شرایط ویژه ای که بیش از یک سال است با شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان به وجود آمده است، لزوم ارائه خدمات بهداشتی درمانی در این حیطه بسیار اهمیت پیدا کرده است. به دلیل حساسیت های ویژه ای که در خصوص نگهداری بیماران کرونایی وجود دارد لزوم دریافت خدمات پرستاری در این حیطه حیاتی است.

 

مرکز خدمات پرستاری

در صورتی که خانواده به تنهایی مراقبت از بیمار کرونایی را به عهده بگیرد ممکن است در اثر ناآگاهی از اقدامات اورژانسی لازم در زمینه احیای تنفسی و قلبی عروقی، مشکلی برای بیمار به وجود بیاید.

مرکز خدمات پرستاری زی با مهر مدت هاست که پرستار بیمار کرونایی را به صورت نیمه وقت یا شبانه روزی برای تحت نظر گرفتن روند درمان بیماران به خانه ها اعزام می کند. این لاین از خدمات پرستاری به دلیل حساسیت های خاصی که دارد نیازمند آموزش های به روز و حرفه ای مهارتی و علمی است که این کار به طور مستمر توسط مرکز خدمات پرستاری انجام می شود.

تلفن: 02166581833 الی 5

واتساپ: +989120993611

اینستاگرام زی با مهر: www.instagram.com/zibamehr.nurse

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما