7 ویژگی یک پرستار حرفه ای بیمار و سالمند

ویژگی های پرستار حرفه ای برای سالمند و بیمار

پرستار حرفه ای

تعداد کمی از مشاغل وجود دارند که به مانند پرستاری جذابیت ها و پیچیدگی های خاص به خود را داشته باشند. پرستاری شغلی است دارای پتانسیل پیشرفت که از مزایایی چون احترام در بین مردم و همچنین امکان فرصت های شغلی انعطاف پذیر نیز برخوردار است. اینها تنها برخی از مزایایی شغل پرستاری است. این کار فوق العاده مهیج است ، اما می تواند بصورت وحشتناکی طاقت فرسا باشد.

یک پرستار حرفه ای و موفق دارای ویژگی های شخصیتی خاصی است که در این مقاله از مرکز مراقبت پرستاری زی با مهر آنها را شناسایی می کنیم تا بتوانیم پرستار حرفه ای مناسبی را استخدام کنیم.

مهمترین ویژگی های یک پرستار حرفه ای

  • همدلی

همدلی ، توانایی احساس کردن آن چیزی است که شخص دیگری در حال تجربه کردن آن است. از نظر پرستاران ، این بدین معنی است که خود را به جای سالمندان قرار دهند.

چنانچه پرستار بتواند نیازهای سالمند خود را به طور دقیق پیش بینی کند و پاسخ های مناسبی جهت براورده کردن این نیازها داشته باشد ، احساس همدلی بسیار محکمی شکل می گیرد.

پرستار حرفه ای

  • ثبات عاطفی

شغل یک پرستار از نظر ذهنی طاقت فرسا است. یک پرستار حرفه ای هر روز می تواند طیف گسترده ای از احساسات مانند شادی ، تعجب ، غم و ناامیدی بیمارانش را تجربه کند. این شرایط دشوار ممکن است همگی در یک روز کاری یک پرستار حرفه ای بوجود آید ، اما آرامش پرستار جهت مدیریت نیازهای سالمند و اعضای خانواده او ، در هنگام مواجه شدن با تجربه هایی بعضا ناراحت کننده ضروری است. تحقیقات نشان می دهد پرستاران در شرایط عاطفی بهتر تمرکز می کنند ، مشکلات را حل می کنند و از بیماران خود محافظت می کنند.

  • مهارت های دارویی

مهارت بالای پرستار در شناخت داروها و عوارض آنها ، از مهمترین ویژگی های پرستار حرفه ای می باشد. خطا در نوشتن نسخه توسط پزشک و عدم آگاهی از آلرژی های دارویی از اشتباهات رایج پزشکی است که می توانند آسیب قابل توجهی به سالمند وارد کنند.ردر اینجا یک پرستار حرفه ای می تواند نقش تعیین کننده ای در زندگی سالمند ایفا کند و عدم شناخت او از این مسائل ممکن است برای سالمند و اعضای خانواده او بسیار گران تمام شود.

  • تمایل به یادگیری

شما به یک پرستار با مجوز حرفه ای نیاز دارید زیرا این موضوع اثبات شده است که مراقبت از دیگران در مواقع ضروری نیاز به فردی حرفه ای دارد تا بتواند بر اساس شواهد و دستورالعمل روز دنیای پزشکی بهترین تصمیم را اخذ کند.

آموزش پزشکی دائما در حال پیشرفت است و کسی که می خواهد از بیمار یا آسیب دیده مراقبت کند ، نیاز به یادگیری مادام العمر در این حوزه را دارد. بخاطر داشته باشید فارغ التحصیلی از دانشکده پرستاری یک موفقیت قابل توجه است ، اما این تازه آغاز راه است.

این مطلب را از دست ندهید: پرستار معلول و مزایای کمک گرفتن از پرستار برای معلول

  • توجه به جزئیات

پرستاران در بیمارستان ها بدون شک تحت فشار فراوانی قرار دارند زیرا آنها وظیفه ارائه بالاترین کیفیت خدمات پرستاری از بیمار را دارند. هنگامیکه مراقبت از چندین بیمار را به طور همزمان به این موضوع اضافه کنید ، در این هنگام خطر خطای انسانی افزایش می یابد. به همین دلیل پیشنهاد استخدام پرستار خصوصی مطرح می شود.

یک پرستار حرفه ای و متخصص این را خوب می داند که مخاطرات شغلش زیاد است و برخلاف بسیاری از مشاغل دیگر ، او مسئول رفاه سالمند و مهمتر از همه زندگی سالمند می باشد. به همین دلیل  توجه بالا پرستار به جزئیات روحی و جسمی سالمند ، یکی از ویژگیهای شخصیتی پرستار است که می تواند فاکتور تعیین کننده ای برای یک پرستار حرفه ای باشد.

پرستار حرفه ای

  • مهارت حل مشکلات

مهارت حل مشکلات برای پرستار حرفه ای ضروری است ، زیرا پرستار معمولاً بیشترین زمان تنهایی با سالمند را در اختیار دارد و اغلب مسئولیت تصمیم گیری مربوط به مراقبت از سالمند با پرستار می باشد. حتی تصمیمات ظاهراً کوچک نیز می توانند تأثیرات عمده ای بر سالمند داشته باشند و در صورت تصمیم گیری اشتباه منجر به نتایج نامطلوبی برای سالمند می شود.

  • حس شوخ طبعی

داشتن شوخ طبعی به ایجاد رابطه مثبت بین بیمار و خانواده او با پرستار کمک می کند. شوخ طبعی نه تنها ویژگی یک پرستار حرفه ای است ، بلکه به بیماران و خانواده های آنها یادآوری می کند که “پرستاران نیز از خود مردم هستند”.

ما چه کمکی میتوانیم بکنیم؟

در ابتدا شما اعلام نیاز می کنید، بدین صورت که بصورت ثبت درخواستی در سایت ، تماس تلفنی با موسسه و یا از طریق اینستاگرام به ما دایرکت می دهید، همکاران مرکز با شما تماس گرفته و تعدادی سوال در رابطه با سالمند، از شما پرسیده می شود و جهت اطلاعات تکمیل تر،خدمت شما کارشناس اعزام شده، بصورت رایگان ارزیابی از شرایط سالمند انجام می شود تا بتوانیم دقیقا متناسب با آن نیاز شما فردی مناسب و متخصص، برای شما اعزام کنیم.

بعد از مشخص شدن نیاز به شما مراقب و یا همان پرستار تخصصی سالمند معرفی می شود. بدلیل شرایط فعلی و همه گیری کرونا ،همچنین با واتساپ می توانید بصورت ویدیویی مصاحبه اولیه را انجام داده و یا اینکه مصاحبه حضوری اتفاق بیفتد. درصورتیکه نیرو مورد تایید شما باشد 48 ساعت بصورت آزمایشی کار می کند.

در این زمان می توانید نحوه ارائه خدمات را ارزیابی کرده و درصورتیکه مورد رضایت هر دو طرف باشد بین یک ماه تا شش ماه طول قرارداد می تواند به انتخاب کارفرما طول بکشد و قرارداد منعقد شود.

 

این مطلب را نیز بخوانید: پرستار سالمند را چطور انتخاب کنیم؟

تلفن: 02166581833 الی 5

واتساپ: +989120993611

اینستاگرام زی با مهر: www.instagram.com/zibamehr.nurse

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما