اگر فکر می کنید کرونا گرفته اید نگران نباشید، ما کمک می کنیم درمان کرونا در منزل را شروع کنید

درمان کرونا در منزل

درمان کرونا در منزل

خانم فاطمه موحدی مدیریت مرکز پرستاری زی با مهر و موضوع درمان کرونا در منزل

اگر فکر می کنید کرونا گرفته اید، اصلا نگران نباشید، مرکز مراقبت پرستاری شما را راهنمایی می کند تا بوسیله درمان کرونا در منزل ،بسلامت از این بیماری رهایی یابید.

اگر علائم کرونا را احساس کردید چه کاری باید انجام دهید؟ چنانچه تب، بدن درد، سرفه، سردرد، تنگی نفس یا هرگونه علائم گوارشی داشتید، احتمالا به کرونا مبتلا شده اید.

در حال حاضر به قدری شیوع کرونا افزایش پیدا کرده است که با پیدا شدن هرکدام از این علائم می شود فرد را کرونایی فرض کرد ،مگر اینکه تست PCR انجام داده و تست پی سی آر فرد منفی شود. در غیر اینصورت لازم است قرنطینه فرد را شروع کرده و به فکر درمان بیماری و درمان کرونا در منزل باشیم.

حال چنانچه به کرونا مبتلا شدیم جهت درمان آن، ابتدا باید افرادیکه تحت خطر بیشتری هستند و در مقابل کرونا آسیب پذیر تر هستند، از خود دور کنیم.

خود را در منزل قرنطینه کنیم. اگر هر کدام از علائم را داریم باید بصورت جداگانه “علامت درمانی” را آغاز کرده و استراحت کنیم.

این پست را حتما بخوانید: ماسک ضد کرونا چه ویزگی هایی دارد؟

درمان کرونا در منزلعلامت درمانی:

مثلا اگر تب داریم باید استامینوفن- Acetaminophen استفاده کنیم. در صورت بدن درد و سردرد نیز از مسکن استفاده می کنیم.

فقط بخاطر داشته باشید در مصرف مسکن زیاده روی نکنید. قرص های استامینوفن نهایتا 500 میلی گرمی هستند و هر 6 ساعت می توانید یک عدد مصرف کنید.

نهایتا تا 2 گرم در روز می شود استامینوفن مصرف کرد. در صورت کم نشدن درد ،از باقی مسکن ها نیز می توانیم استفاده کنیم.

اگر علامت های تنفسی داریم، مانند سرفه خشک و یا تنگی نفس، باید اکسیژن تراپی را آغاز کنیم.

باید جهت درمان علامت های گوارشی کرونا، مانند اسهال، استفراغ و بی اشتهایی، مایع درمانی را آغاز کنیم.

همچنی در صورت اسهال باید مایعات بیشتری مصرف کنیم ولی در حالت بی اشتهایی خیلی اصراری در خوردن غذا نیست.

با بی اشتهایی باید مدارا کرد ولی اگر دیدید چند روزی از غذا نخوردن می گذرد حتما در داخل سرم از آمپول های پنتوپرازول – PANTOPRAZOLE و آمپول هایی که وضعیت گوارشی را بهبود می دهد در منزل استفاده کنید و برای ضعف و بی حالی نیز ،سرم های حاوی ویتامین های مختلف را باید دریافت کنید.

این سرم ها مقداری ضعف و بی حالی را کاهش می دهند و اشتها را باز می کنند.

درمان کرونا در منزلدر بیماری کرونا جذب روده کاهش پیدا می کند ،یعنی اگر به اجبار نیز غذا بخورید، این غذا جذب بدن نمی شود، بنابراین اصراری به خوردن غذا نداشته باشید، اما در خوردن مایعات گرم خصوصا دمنوش های گیاهی ، چای کم رنگ، آبمیوه های طبیعی و دوغ طبیعی تاکید فراوانی وجود دارد.

حتی در صورت عدم تمایل نیز باید این مایعات را به بدن برسانیم زیرا باید آب از دست رفته بدن جبران شود و فشار خون پایین نیاید.

سعی کنید در دوران کرونا چک های اکسیژن خون را توسط دستگاه انگشتی پالس اکسیمتر- Pulse Oximeter چندباری انجام دهید.

زیرا گاها بدلیل فیبروز ریه – Pulmonary Fibrosis  حتی اگر علامت هم نداشته باشید و تنگی نفس هم حس نشود، ظرفیت اکسیژن رسانی ریه کم شده و درصد اکسیژن خون پایین می آید و این علامت مهمی جهت شروع اکسیژن تراپی می باشد.

درمان کرونا در منزلخیلی جای نگرانی نیست. با کمک مرکز مراقبت پرستاری زی با مهر می توانید اکسیژن تراپی را آغاز کنید.

اکسیژن تراپی از طریق کانولای بینی با جریان بسیار پایین – Flow System آغاز می شود تا فیبروز ریه بصورت آهسته بهبود پیدا کرده و اگر علائمی مثل صرفه و تنگی نفس هم وجود دارد ،نیز بهبود پیدا کند.

افراد مسن و بیماری کرونا:

نکته حائز اهمیت این است که در افراد مسن باید بیماری های زمینه ای را در نظر گرفته و داروهایی که در رابطه با بیماری پیشین خود استفاده می کرده اند همچنان در ساعت خود مصرف کنند.

بخاطر احتمال بروز سکته های قلبی و مغزی بدلیل ویژگی بدی که ویروس کرونا روی بدن اعمال می کند و باعث انعقاد خون در جاهای مختلف می گردد، حتما اگر فرد سن بالا باشد، باید با اجازه پزشک از داروهای ضد انعقاد مثل آسپرین استفاده کند تا عارضه MI – Myocardiyal Infarction  یا سکته قلبی را در فرد کرونایی کاهش دهیم.

با شروع علائم تنفسی باید حتما سی تی اسکن ریه انجام شود و از درگیر نشدن ریه به ویروس کرونا و عوارض آن که فیبروز ریه می باشد مطمئن شوید.

اگر دیدید درگیری ریوی و فیبروز ریه اتفاق افتاده است با اکسیژن درمانی و دارو درمانی این فیبروز بهتر می شود اما احتمالا در این مرحله نیاز به بستری در بیمارستان وجود دارد و چنانچه درگیری ریوی وجود نداشته باشد این بیماری بعد از 14 روز با رفع علائم آن پشت سر گذاشته می شود.

درمان کرونا در منزلدر دوران کرونا و قرنطینه، حتما سعی شود احوالپرسی ها بصورت ویدئویی باشد، با عدم ملاقات مداوم فرد، کمک کنید بیمار کرونایی از استراحت کافی برخوردار باشد و تماسی با بیمار کرونایی نداشته باشید.

همچنین حمایت روحی روانی مریض کرونایی بسیار اهمیت دارد.

افرادیکه به علائم شبه کرونا بی توجهی کرده و تست انجام نمی دهند و به اشتغال خود ادامه می دهند مطمئنا علاوه بر اینکه به دیگران نیز صدمه می زنند و احتمال آلودگی خود و دوستان و همکاران خود را بالا می برند و بدلیل اینکه خود فرد کرونایی نیز استراحت نمی کند، عوارض کرونا روی بدن نیز باقی می ماند و فیبروز ریه ممکن است تا مدتها و یا سالها موجب مشکل در این افراد گردد. سرفه های طولانی مدت از عوارض این موضوع می باشد.

در صورت داشتن هرگونه سوال با ما تماس بگیرید.

تلفن: 02166581833 الی 5

واتساپ: +989120993611

اینستاگرام زی با مهر: www.instagram.com/zibamehr.nurse

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما